Direktlänk till inlägg 7 mars 2024

Larvig kille

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 7 mars 23:00

Torsdag och idag skulle vi ha en aktivitetsdag, på skolan, som jag dessutom skulle ansvara för. Jag visste ju inte riktigt hur de brukade göra men jag var snabbt iväg och satte upp mina lappar och sedan hade jag visst lite tid över och ringde Ullis. 

När barnen kom så var det förs lite fika innan grupperna delades upp och jag instruerade lite snabbt om tipspromenaden och tog sedan hand om en grupp som skulle gå promenaden efter lunch. 

Det gick bättre än väntat på en lek som jag var lite osäker på. Den hade jag hittat i någon bok på skolan. Den handlade om att man skulle bli ledd till ett träd och det fick man känna på och lukta och sedan skulle man bli ledd tillbaka och lite uppsnurrad. Därefter skulle man lista ut vilket träd man hade varit på och den uppmärksamme undrar förstås om man inte skall vara blind folded och ja, givetvis. Vad säger man på svenska? Ha en ögonbindel på sig alltså. 

Dagen gick bra men jag blev lite rökig av elden vi hade igång. Och så bränner jag mig då jag flyttar runt på stenar och tror att en sten är nyligen ditlagd men det var den inte... Fy f-n! Det blev som ett hårt lager skinn där. 

Hemma så fixar jag lite med böcker men så ringer svärmor och undrar om jag har tid att kolla på något med hennes telefon och efter maten så tar jag mig en sväng och det slutar med att vi ringer Swedbank och jag vill prata med någon där. Hennes bankdosa är helt slut på batteri så jag kollar om man kan göra det på något annat sätt. -Jag ville prata med den det gäller! säger killen. Ja, hon är ju här men jag hjälper henne och bakom säger Siv att det är okej. -Jag pratar bara med den... Men suck! Vi har ju loggat in och jag förklarar att jag bara har en enkel fråga och det är om det går att komma förbi på något sätt eller om hon måste ha en ny bankdosa. Lite flexibilitet kan man väl ha?

Nåja, det gick i alla fall inte så hon måste knata ned till banken och fixa en ny dosa. Så länge så får hon byta sim-kort och använda gamla mobilen för att betala räkningar. 

Jag ser att det kommit ett preliminärt facit på sista examinationen och det första jag ser är att jag verkar ha rätt i början, i alla fall. Sedan på den fullständiga satslösningen så är det för invecklat att se på mobilen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards