Alla inlägg den 28 januari 2024

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 28 jan 23:00

Söndag och relativt omgående så tog jag tag i pluggandet och det gick rätt bra men blev lite osäker på en uppgift. Kanske hade jag helt enkelt missat att plugga in den. Till exempel var det en textrad där det stod något i stil med: "...sedan mänsklighetens gryning" och man skulle hitta fel och jag tänkte väl att det borde stå mänsklighetens begynnelse, istället. Vi får väl se hur det går.

Det gick väl några timmar och sedan kände jag mig nöjd och skickade in. Bara hålla tummarna nu. 
Sedan kom då Karin och Ellinor med söta Stellan. 
De skulle åka rätt snabbt och de hann inte ens åka förrän vi känner att det är dags för blöjbyte. Oh, herregud! tänkte vi.

Vi klarade dock provet bra och sedan klädde vi på oss och gick ut på en riktig långpromenad.

Vi gick och matade änder, klappade på hundar och lyssnade på fågelkvitter. Jag tror vi var ute en dryg timme men Stellan sög in allt och jag tänkte han skulle bli trött av alla intryck men nädå!  
Väl hemma var det full fart och vi lekte och jag berättade sagor samt så blev det förstås lite mat.

Det var visst himla kul att vi köpt barnmat men det är ju å andra sidan väldigt länge sedan vi hade småbarn och helt omöjligt att komma ihåg hur länge då åt barnmat på burk. Men det får vi bjuda på.

Rosie kom förresten förbi en snabbis också.

Riktigt kul att få vara barnvakt och speciellt då han var så himla snäll.

På kvällen var vi uppe alldeles för länge och jag kikade in lite på den andra kursen också. Det är hög tid att sätta sig in i den.

       

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards