Alla inlägg under maj 2022

Av Niclas Bernhardsson - 7 maj 2022 23:00

Lördag morgon och jag vaknar upp med lite halskänning, mindre bra. Idag skulle vi åka ut och ha en uppstartshelg vid Stensund. Vi är ju säsongscampare där i år och det verkar ju snarast som tjänstefel att inte ha husvagnen där då vi båda älskar stället och dessutom inte är så förtjusta i att åka långt med bil. 

Men halsen verkar vara under kontrollen så vi äter lite frukost och åker sedan ned till Stensund. Det är ju lite speciellt att träffa nytt folk då man egentligen inte har en aning om hur de är och de är säkert nyfikna på oss. Det är ju inte så att man måste umgås men då det är ett mindre gäng så är det klart att man lär känna varandra lite och det är ju bra. 

Ullis och jag delegeras att röja lite sly och det håller vi på med i flera timmar och det är nästan så att det känns tröstlöst för vi kommer inte så långt då vi egentligen skulle ta hela campingen men vi tog huvudområdet i alla fall. 

Vi avbryter för lunch och jag hälsar på en elev i matsalen. Han är där och tränar tampolin med ett gäng andra ungdomar. 

Vädret är inte det bästa och regnjackan åker av och på lite då och då. Oftast åker den av så fort det minskar lite på droppandet då jackans andas så dåligt. På slutet så spricker det upp och det är riktigt skönt. Det är så dags då... 

Efter städandet så åker vi till Emils café och tar oss en liten fika, det är vi värda. Det är riktigt gott och det är som det blir smak på mer 

Sen hem och bara slappa. Vi tittade lite på teve och för en gångs skull blev det lite Let´s dance fast jag är inte överförtjust. 

Av Niclas Bernhardsson - 7 maj 2022 17:00

Så har jag då äntligen läst ut en bok igen och som alltid då jag läst något bra så dröjer det inte många dagar innan jag är på gång på en ny. Nu håller jag iofs på att försöka slutföra en kursuppgift och den känns rätt gedigen så vi får väl se. 

Boken jag läste var hursomhelst ADRENALINA - MINA OKÄNDA BERÄTTELSER, av Zlatan Ibrahimović. Den handlar om hur han förändrats som person men att det är adrenalinet som fått honom att presterar och jag kan verkligen känna igen mig i mycket. Speciellt det att den bästa moroten som finns är när folk är emot en och gärna när de inte tror på en. Jag kommer aldrig att glömma när jag för första gången nämnde något om tävlingen som hette Järnmannen och frågade en kompis om jag skulle klara av den. -Det klarar du aldrig, svarade han och jag kände genast hur motivationen växte och som det växte. 

Nästa gång var när jag hade som mål att klara silvertiden på Lidingöloppet och samma sak upprepades igen. -Det klarar du aldrig! Nu blev jag visserligen magsjuk under kommande lopp men jag skulle nog ändå inte klarat det året efter men gången efter det klarade jag det och så har det fortsatt. Jag verkligen älskar när folk inte tror på mig, det ger mig så mycket motivation så hälften vore nog. 

För att komma tillbaka till boken så märks det att han är mer mogen men visst är han speciell men det får man vara. Han är också väldigt ärlig och gör sig inte till. 

Den får egentligen inget riktigt betyg då det inte är ett skönlitterärt mästerverk men helt klart läsvärd om man, som jag, fascineras av Zlatan. 

Av Niclas Bernhardsson - 6 maj 2022 23:00

Fredag och mycket av tiden var att få ut elever på orientering och det var verkligen fullt upp hela tiden. Riktigt stressigt att hela tiden skicka iväg elever och mitt i allt förstås ta emot dem. Alla hade olika banor så jag har lite att rätta sen också. 

När sista lektionen är över så är det några elever kvar och spelar lite pingis och då drar Primetime igång och jag kör lite fast jag samtidigt också är med och slår några bollar. En kille tar över, då han åkte ut, och när vi sedan kör igång igen så kör han samtidigt som han spelar och på något sätt så lyckas han trixa sig igenom frågorna men när det blir lite svårare så får jag rycka in. När vi närmar oss slutet så är det full koncentration som gäller och på sista frågan har jag ingen aning och jag backar och säger att de får chansa. O trycker precis innan det är försent och nu är det bara att vänta på svaret. Yes! Nästan 20 kronor och jag försöker ta en skärmdump men råkar trycka av telefonen och jag får snabbt på den igen och hör mitt namn ropas upp. Hoppas att uppkopplingen inte bröts men uppenbarligen inte. 

Kul slut på jobbveckan och sen var det full fart hemåt. 

Väl hemma så fixade jag lite med paviljongen och Ullis donade lite med växter. Hon hade sprungit en bra runda och på kvällen så cyklade jag och Felix fixade maten.

På kvällen så kikade vi på Masked Singer i efterhand och ingen fick titta på mobilerna. Jag har länge varit inställd på att det var Clara Henry men när Felix började dilla om en aning så blev jag lite osäker men lät mitt val vara kvar och jag kanske inte blev lika glad som Måns men nästintill. :-)

Vi avslutade kvällen med ett avsnitt av the Black Mirror.

Av Niclas Bernhardsson - 5 maj 2022 23:00

Torsdag och det var mycket som hände. Trollhättan ringde igen och jag var rätt upptagen och snart tror han säkert att jag inte har tid med honom, det är för övrigt Nils van der Poels pappa och jag lovade att ringa upp men sen kom nästa klass och ingen lucka emellan. Så han ringer upp igen och det är förstås lite pinsamt. 

På mailen så får jag se att en skola fortfarande är intresserad och det är den jag har som prio ett så jag svarar och meddelar att jag fortfarande vill ha jobbet och i övrigt var det full fart och jag skulle visst vara på två ställen samtidigt så en annan fick rycka in och täcka lite för mig. 

Under lunchen händer en rolig (?) sak också och det är att jag tar mat och jag tror att det är fisk och jag nästan kräks då jag äter den. Den har en konstig konsistens och nästan fjädrar lite. På slutet så beklagar jag mig lite för en kollega och när han nämner något om spenatlasagne så fattar jag. Det är ju för sjutton inte fisk och äter man något som inte är vad man tror så kan det ju bli totala tankevurpor i huvudet. Min specialkost hade liksom inte samma färg och det såg verkligen ut som en ljus fisk. :-) Hela smakupplevelsen blev lite tokig men det kanske egentligen var gott. 

Efter jobbet så möter jag upp Ullis vid La Piazza och vi äter en god avocadosallad men jag blir inte riktigt mätt. 

Väl hemma så känner jag att bara måste sträcka ut mig och vi sover nog en timme tills Ullis ropar ut något med träning och jag försöker få fart på mig men det slutar med att vi bestämmer oss för en promenad och går och möter upp löparna istället. Det är som vanligt Putte och Nicke och vi bestämmer att vi måste få lite mer fart på torsdagsgruppen igen. Det ingår ju för sjutton dusch och bastu och det kan vara ett trevligt sätt att varva ned på. 

På slutet av vår promenad får vi sällskap av Rosie och det blir lite prat. 

In på affären och vi köper lite vindruvor och faktiskt lite jordgubbar. 

Sen hem och vi hann ringa en sväng till svärmor för att kolla av läget innan vi tittade lite på Black Mirror. 

Av Niclas Bernhardsson - 4 maj 2022 23:00

Onsdag morgon och jag var uppe tidigt för att fixa ut lite kontroller. 

Först var jag ute tidigt med bilen och kollade så att de jag redan satt ut var kvar och en kollega tyckte det var slött att ta bilen men det var ju förstås bara för att recognosera lite. Nåja, jag rör mig ju 20 000 steg per dag så jag får nog rörelse. :-)

Sen in för lite kaffe och möta upp första klassen och där blev det lite karttecken-teori med efterföljande Kahoot. Tyvärr har jag fortfarande inte fått någon hjälp med projektorn så jag fick köra på min lilla dator men det gick bra ändå. 

Efter det blev det lite fritt då de kört så hårt i flera veckor. 

Efter jobbet blev det full fart hem och koppla upp mig på meet för sista kommungemensamma mötet och där var det förstås lite speciellt att berätta att man inte är med nästa år men det gick helt okej. 

På kvällen sen så cyklade jag och Ullis lite och det blev lite halvhårt för mig då jag ville prova på. Det gick helt okej och jag snittade nog lite över 200 watt i alla fall. Så lite krut finns det allt kvar. 221 watt var det för övrigt men då endast i 21 minuter. 

Lite teve på det och vi dukar alltid upp lite gott. 

Av Niclas Bernhardsson - 3 maj 2022 23:00

Tisdag och det var en lite speciell dag. Vi hade möte och man gick igenom nästa år och då jag inte är kvar då så blev det lite konstigt att vara med och tänka till om det som inte kommer att beröra mig. Givetvis får man göra sitt bästa men ändå. 

Väl hemma så är jag rätt slut i kroppen och känner att det blir coach från sidan och dessutom så har de inte fått in min medicin jag tar för extraslagen. Det är ju inte så att jag är dödsjuk direkt men extraslagen gör att jag blir lite tröttare än jag borde men klarar ändå att hålla ett högt tempo. 

Ullis och jag tar med oss ett speciellt pulsbälte som kan känna av hur man springer och en i klubben skall prova det och jag sade att han skulle ladda ned en app. Först hade jag sagt Runfox och han skickade en bild på något koreansk utbildningsprogram och efter lite dividerande så blev det rätt till slut, Racefox. 

När vi kommer fram så har han köpt en prenumeration och det hade han ju inte behövt utan i testningen så ingår det en löpanalys gratis. 

Nåja, prenumererar man så ingår ett band.

Efter att ha hejat lite på nästa grupp så åkte jag och Ullis hemåt och sen blev det som vanligt lite teve. 

Av Niclas Bernhardsson - 2 maj 2022 23:00

Måndag och den här veckan blir lite speciell då jag skall implementera avslappning i undervisning eller rättare sagt ha en lektion i det och det kanske är att ta vatten över huvudet. Jag skall förstås inte gå in i hur själva lektionen gick mer än att det blev lite fnittrigt. Nåja, det är nog bra men blir tufft. 

Vidare var det lite stressigt när jag skjutsat några elever och sedan fick bråttom tillbaka då jag skulle lämna in bilen på service direkt efter jobbet. Det blev till slut så att jag fick meddela en lärare att några elever skulle bli tio minuter sena och det var okej. Det var ju ändå lektionstid och nu gick det över på idrotten. 

Väl i Nyköping så kom jag precis på minuten och killarna satt och väntade. Det var också lite stressigt då jag två timmar senare hade tid för däckbyte men de trodde att de skulle bli klara tidigare. Service kostade för övrigt 13 700 kronor eller nästintill iaf. Däckbytet gick på 850 kronor men då ingår åtminstone däckhotell. Nu var det iofs kamremsbyte men det är ju nästan en ny bil och det är ju lite sjukt. 

Jag blev för övrigt väckt av servicekillen då jag tog en tupplur i soffan. Inte illa att kunna slappna av så mycket. :-) 

Sen full fart hemåt och lite mat. Där inser jag att jag glömt att fixa till laxen så den är bara att slänga och det är ju lite surt. 

På kvällen tittade vi lite på teve och jag fixade lite med Ullis nya sadel. För att prata pengar så kostade den lika mycket som jag sålde min racer som jag cyklade min rekordtid på Vätternrundan med... 

Just ja! Jag vann för sjutton 2,66 kronor på Primetime. Det är aldrig fel. :-)

Av Niclas Bernhardsson - 1 maj 2022 22:00

Söndag och idag sov vi länge, det var skönt och behagligt. Dock lite förvånande att Felix redan var uppe och han satt vid datorn och jobbade och hade redan druckit några koppar kaffe. Det fanns lite kvar men vi satte på nytt också. 

Efter lite frukost så packade vi in lite sopor i det lånade släpet och sedan hann vi lämna det på tippen innan vi gick och gratulerade Rosie som fyllt år. Det blev lite kaffe och fika och det var trevligt. 

Efter det så packade vi in lite utemöbler i släpet och åkte sedan ut till Stensund, där vi ställt upp husvagnen. 

Eller jag åkte förresten för Ullis hon sprang. Jag passade på att blogga ikapp gårdagen först men när jag skall lägga ut det så upptäcker jag att det är strul på bloggplatsen och allting försvann. Så irriterande och det var nästan så att jag hann reagera och spara texten innan men tji fick jag. 

Precis när jag nästan är framme så passerar jag Ullis och hon verkade pigg. Jag hinner parkera bilen och hon är strax där då hon har en genväg på slutet. 

Vi dricker lite kaffe och bara myser av att vara i husvagnen. Det här kommer att bli perfekt och vilken häftig plats. Framför oss har vi ett stort fält med mycket djur som är på bortre halvan och bakom oss så är det nära till havet och vid sidan finns det fina löpspår. :-)

Sen drar vi till Trosa och äter lite på La Piazza och den här gången chockar vi och väljer något annat än avocadosallad. Det blir faktiskt hamburgare för oss båda och det var riktigt, riktigt gott! :-0

Sen åker vi hemåt och bara tar det lugnt och det blir faktiskt både lite glass och choklad. Vi firade lite extra då det blev lite tunt med det igår. :-)

Mästarnas Mästare tittade vi på också och de måste ju sluta med de här mobbingstävlingarna, det tar ju bort det fina i sport. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards