Direktlänk till inlägg 4 april 2023

Ironman - here we come

Av Niclas Bernhardsson - 4 april 2023 23:00

Tisdag och det var återigen pingis men även lite utmaning i form av att balansera på en yogaboll. Till slut så vågade jag mig på att prova att stå på den utan stöd i närheten men det var sjukt läskigt och jag försökte gå av så smidigt jag kunde men det var lättare sagt än gjort. 

Efter sista lektionen så var det buss hemåt och jag fick samtal om att Ullis jobbade över och hon undrade om vi kunde springa då hon var klar. Hon hade kläder med sig och jag försökte få skjuts ned till banan men idag var det ingen som kunde och jag fick ställa in klubbträningen... igen! Idag var jag faktiskt rätt taggad. 

Efter lite mat i magen så gick tiden men jag tog mig i kragen och snart satt jag på cykeln och då klockan tipsade om ett återhämtningspass så lät jag klockan styra. Dock är jag klart svårtstyrd så när klockan varnade med att visa 177 så trodde jag att klockan fått fnatt och visade pulsen men snart förstod jag att det var watten som visades och att jag då körde lite för hårt. Jag låg dock kvar mellan 150 och 175 watt och det blev ett litet gäng som höll ihop ett bra tag men när det gick uppför så räckte min lilla watt inte till. Det blev dock en dryg halvtimme och jag kände mig nöjd. 

Sen gick jag och Felix till affären och jag hann precis hem tills Ullis också var hemma. 

Snart var vi igång och det tog emot Big time men jag tänkte ge det ett bra försök. Ena knäet hade spökat några dagar så jag var lite inställd på att bryta men det verkade hålla sig på rätt sida men fy fasiken vad jobbigt det var. Jag kämpade och kämpade och att ens kunna springa i 50 minuter kändes omöjligt. Det var det som var dagens mål. 

Rätt som det var, typ efter 30 minuter så kommer jag på varför det är vi tränar och när jag mentalt förflyttar mig till Ironman-banan så blev jag helt plötsligt mycket piggare. Från att det kändes nästan övermäktigt så hade jag helt plötsligt massor av kraft kvar. Cool känsla!

Sista backen och vi trycker på ganska hårt och det är även där ett bra löpsteg och från att det nästan kändes kört så kändes det som jag var i bra fas. 

In i duschen och snart satt vi i soffan med te och lite gott. Det var nu Biggest Loser-finalen och det var tre värdiga finalister. Sen kan man förstås diskutera det vettiga i att tävla i att gå ned i vikt men jag tycker det är kul att se på och man får en viss inspiration. 

Programmet är klart värt att se på och det innehöll det mest så jag tänker inte spoila mer än att Philip pratade om att han älskade att vinna och det är något som folk också trott om mig. Att jag älskar att vinna men det är nog snarare att jag älskar att tävla och att göra sitt bästa. Det kan förstås resultera i att jag brukar vinna men för mig är det inte samma sak. Det är nog snarare resan som är målet men målet är själva pricken över i-et. 

Bra dag men vi kom i säng lite sent. Det får jag nog lida för imorgon. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards