Direktlänk till inlägg 21 april 2023

Blev riktigt irriterad

Av Niclas Bernhardsson - 21 april 2023 23:00

Fredag och det var fantastiska lektioner där det var sista badmintonbedömningen och jag kände mig riktigt nöjd med allas framsteg och vilja. Däremot var jag riktigt irriterad över ett mail där jag kände att jag ville svara men jag hade inte riktigt tid och ville också smälta det lite så det inte finns någon form av affekt i svaret. När det gått en tid så kände jag att det kanske inte var värt det och att det heller inte var första gången så jag lät det bero. Jag får sådan härlig feedback hela tiden och det vore larvigt om jag skulle låta en endaste sak ta för stor plats. Sådan är ju dock människan av naturen. Vi hakar upp oss på småsaker och ser inte den stora bilden. Hursomhelst så läste jag det med objektiva ögon och det fanns absolut något jag kunde använda mig av. Felet låg nog mest i hur det vinklades. 

Så var det dags att bege sig hemåt och jag hade börjat kunna släppa det alltmer men jag behövde nog lite tid och jag är glad att jag inte hann svara. 

Väl hemma så är Rosie på besök och jag tar lite kaffe och hoppar sedan upp i ett träd och fortsätter beskärningen. Nu var det nästan så det kändes försent att beskära men när väl våren kommer så kommer den så fort. Vi får se hur jag gör med sista trädet, vi vill ju får lite äpplen senare. 

Efter att Rosie gått så gick jag och Ullis på en promenad. Det var så att man kände sig sliten i kroppen och kanske var det bra med en lugnare dag även idag. Sista träningstiden har slitit en del och jag vill ändå ge Trosa Ultra Backyard en chans. Jag har blivit alltmer sugen på det loppet och vill testa mig själv. Går jag sönder så borde jag rimligen kunna cykla mer ett tag igen. Det är ju fötter och stelhet, formen samt att jag aldrig klarar att vara uppe på natten som är problemet... Ja, det mesta talar emot mig alltså! :-D Det och att några inte tror på mig. Sådant sporrar enormt!

Väl hemma så har Felix kommit hem och han har tatuerat sig. Riktigt cool gaddning!

In i duschen och sen var det Masked Singer. Vi missade första låten och när Fen skall avslöjas så säger Pernilla Wahlgren Camilla Läckberg och det lät absolut rimligt så jag instämmer och Wow! Lite trist att inte komma på det själv men jag klappade mig lite själv på axeln i alla fall. 

Mot läggdags så hade jag släppt alla olustskänslor och somnade gott! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 10 maj 23:00

Fredag och det var lite småsegt att åka till jobbet när de flesta andra var lediga. På skolan så hade jag fått en uppgift att få lite ordning på innergården och snart nog var jag igång. Jag förbannade det faktum att jag glömt kepsen hemma för solen s...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 9 maj 23:00

Torsdag och jag var ensam hemma då Ullis jobbade. Som vanligt så är kaffe det viktigaste och jag släpade mig upp rätt tidigt och satte på det och sedan bullade jag upp i sängen och började att jobba lite med saker att ta upp på vårat uppföljningsmöte...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 8 maj 23:00

Onsdag och när jag hade någon lucka så fortsatte jag att lägga ut bilder och det något vi verkligen måste ändra på till nästa år. Ja, att fördela ut uppgifter alltså men det var som sagt var ny mark för oss. Blir spännande att höra om mitt jobbförsla...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 7 maj 23:00

Tisdag och när jag fick en lucka så var det lite efterjobb med loppet. Det var intervjuer med ÖSP, resultatrapportering och lägga upp lite bilder. Jag bad förresten journalisten att ta ned min inverkan och absolut ingen bild då jag var sjukt trött på...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 6 maj 23:00

Måndag och nu var det mest en massa fix, efter loppet. När jag fick den minsta luckan så försökte jag få ordning på resultaten och när jag lyckades rätt snabbt var jag orolig över att jag missat något. Resultaten verkade blivit rätt men jag var visst...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards