Direktlänk till inlägg 5 januari 2024

Grattis, älsklingen!

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 5 jan 23:00

Fredag och eftersom mitt planerade besök på Karolinska blev inställt så var det förstås arbetet som gällde. 

Jag missade min ankommande buss precis och hade jag haft hjärnan med mig så hade jag förstås promenerat eftersom jag råkat fyllt på med reskassa istället för att välja månadskort. 

Väl på plats så startar jag igång efter morgonkaffet och det går riktigt bra fram till lunch. Eller lite innan lunch då för snart kommer det en ny typ av NTA-låda och den kryllar av saker som skall kontrolleras. Då jag behöver städa undan lite på min gamla arbetsplats så fixar jag den lådan och sedan städar jag på mina två platser jag har huserat och tackar för mig. Jag har massor av packning och väljer att försöka ta med mig det hem. Noll koll på när den anslutande landsortsbussen kommer så inser jag att jag får vänta en halvtimme när jag är på bussterminalen. Solen lyser dock lite innan den försvinner helt så det är inte superkallt just då. 

När jag kommer hem så sliter jag med packningen sista biten och väl hemma så får Ullis en grattispuss och vi donade lite innan vi packade in en luftrenare som Felix beställt av Ullis. Ullis fick beställa luftrenare till grymma priser och både Felix och vi ville ha en varsin. Felix var dock lite hängig och hade också blivit lite förkyld så han ville inte med ut och äta. 

När vi kommer fram så baxar vi dock upp hans luftrenare och hälsar på honom innan vi går ut och skall äta. 

Först så gick vi dock runt i lite affärer och Ullis fick en bok av mig också som en liten present. Sedan försökte hon hitta något klädesplagg också men tiden gick och nu började vi bli hungriga. 

Vi väljer till slut Pong. Där hade vi redan varit två gånger tidigare och vi gillar det. Kanske lite dyrt att ta buffé en fredagskväll men det fick det bli och jag var hungrig. Det för förresten en kinesisk restaurang. 

Sedan går vi hem till Felix och tar kaffet på maten där. Sjukt gott kaffe som han fixar i sin nya kapselmaskin. 

Vi tackar för oss och åker sedan hemåt. Imorgon kommer det några gäster på besök som skall gratulera Ullis och jag skall ju bara vispa lite grädde och lägga på tårtan. Samt lite hallon förstås.

 

För ett år sedan var vi på Playitas! :-)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards