Alla inlägg den 4 december 2022

Av Niclas Bernhardsson - 4 december 2022 23:00

25 hela år. Ja, det är tiden det gått sedan pappa hastigt gick bort. Det är inte klokt vad tiden går. Det känns fortfarande jobbigt och det var verkligen en chock när allting hände. Vi hade försökt få tag på pappa i flera dagar och rätt som det var så läcker det inte i huset som vi bott i endast några dagar. Sen får vi tag på honom och jag pratar med honom och han verkar må bra och vi bestämmer att vi skall komma och hälsa på honom på sjukhuset dagen efter. Några timmar senare så avlider han i en hjärtattack och då det var sent så hade inte farmor velat ringa utan vi fick veta det morgonen efter. 

Det fick mig då att skriva några rader och inledningen satte vi på hans dödsannons. Dock så gjorde jag om det lite grand då så det kom från oss söner. 


Att döden skulle vara så definitiv

Så kall hård och skoningslös

Men du finns i mitt hjärta

Ja, lever än

Så svårt att förstå att du är borta

Fast minnena är många och så underbart fina

Så gör dom så ont i kropp och själ

Sov gott pappa

Sov gott min vän

Kanske kanhända ses vi igen

I en värld som jag aldrig sett

Men som framtiden har förberett

Till ett möte - mellan oss två

Oh, gud vad härligt det skulle bli då

Sov gott pappa - sov gott min vän


Hoppas du har det bra där du är!

Kram!


 


Snart är det dags för min hjärtoperation eller ablation, som det heter. Går det som det skall så äter jag nu mina tre sista tabletter med hjärtmedicin då jag skall ha ett uppehåll på några dagar innan. Håll tummarna!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards