Alla inlägg den 10 december 2022

Av Niclas Bernhardsson - 10 december 2022 23:00

Lördag och det var som vanligt segt på morgonen och tiden gick. Ullis hade som vanligt fixat frukost men till mitt försvar så är jag helt förstörd på morgonen men snart var även jag uppe och vi tittade på Julkalandern och tog lite frukost. 

Efter det så blev det lite fart på mig och jag förstod Ullis då hon insåg att det var typ sista chansen för mig på någon vecka att jobba på hemma och snart väntade ju kalas. Så jag fotade golvet i lilla hallen och försökte få en bra bild på klinkersfogen då jag tänkt fuska lite. Istället för att foga hela golvet så tänkte jag bara köra någon typ av byggfog där det gått sönder. Några klinkersplattor närmast dörren hade släppt och nu hade jag primat och limmat fast de som var lösa och tänkte foga runt dem för att få det så snyggt som möjligt. Typ fuska men så bra som det bara gick. 

Efter det drog vi upp till Ikea för att försöka hitta någon hatthylla men det var inte det lättaste och det slutade med att vi hittade en bra på Mio, på samma ställe. I Kungens kurva alltså. Det skulle finnas tre i lager men personalen kom tillbaka och sade att det var tomt. Vi kollar in på nätet och ser att det skall finnas fyra stycken i Södertälje och nu börjar det bli bråttom så vi drog iväg. Väl framme så springer jag fram till kassan och rätt snabbt säger hon att det är försent. - Vi stänger nu och de på lagret har nog gått om. Men vi har åkt runt hela Sverige, svarade jag lite onödigt drygt och hon ringer och får svar. Jag skall dock betala innan och det är ju en bra deal. Jag bad om ursäkt att jag var lite hård i tonen och hon svarade att det var lugnt och verkade mena det. Jag tyckte bara att kommer man fem minuter innan stängning och vill köpa direkt så borde det ju inte vara några problem. 

Snart kommer en från lagret med vår hylla och vi tar emot den och tackar. Vi hade förresten köpt en spegel på Ikea och han med att både äta där och ta en kaffe på Espresso House efter. Det glömde jag att skriva. 

Väl hemma så hämtar vi också ut vårt skoskåp, som jag beställt, och nu blir det montering för hela slanten. Apropå det så slog det mig hur mycket pengar de sparar in på att vi skall montera allting själva och vilken besparing på plats. Kamprad var sjukt smart. 

Hursomhelst så började det att bli sent och då händer det som inte får hända. Jag orkar inte gå ned från soffan då jag skall spika in sista (!) spiken och den går in snett och trät spricker. -NEJ! Ullis hade börjat märkt att jag börjat bli smått irriterad på det mesta och det har blivit så några gånger då jag varit utan medicin och nu hade jag varit det sedan i onsdags. Jag håller mig lugn och lyckas få ut spiken och man kan trycka ned trät lite så det knappt syns. Jag inser att det är dags att lägga sig och så får det bli.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards