Alla inlägg den 12 december 2022

Av Niclas Bernhardsson - 12 december 2022 23:00

Måndag och idag skulle jag ta Felix bil in till besiktningen, på morgonen. Den har stått still en längre tid så bromsarna var ett frågetecken och det var även det som Oliver varnade om. Han har fått igång bilen och gjort det bra men det skall till en service senare också men det är ju aldrig fel att börja med besiktning. Sagt och gjort. Jag var dock inte van vid att det går så fort att åka bil så jag var där 20 minuter innan och fick faktiskt komma in direkt då en kund inte kommit. 

Rätt snart stod det klart att bromsarna gjorde att det blir en ombesiktning men jag fick åka med den i alla fall. 

Till skolan och det fanns tid att planera lite innan jag började och snart var det full fokus på bedömning och jag fick jobba lite med att få undan en massa utrustning då det blev stressigt med allt.

Sista riktiga lektionerna och det blev sista rycket med bedömningar och lite eget. Tanken var önskelektioner och i ganska stora drag blev det just det. Det blev också lite extra tid med "min" pingistalang och vi fick till några bra bollar. Sen lite möten och jag förklarade hur det kändes inför min operation och det kändes ju som det var i våras jag gjorde förra ablationen men det var ju snarare ett och ett halvt år sedan. 

Sedan hemåt och jag provade att trycka till på bromsen och det höll på att sabba allting för nu fastnade bromsen rätt hårt och det märktes tydligt vid lägre hastigheter och jag hoppades inte det skulle innebära någon fara på motorvägen men det gick bra och värmen gjorde att det släppte lite men det krävs nog en smörjning. 

Kvällen sen blev väldigt lugn och det blev mest en massa förberedelser inför sjukhusbesöket och jag skulle ju ligga över till operationsdagen.


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards