Alla inlägg den 11 december 2022

Av Niclas Bernhardsson - 11 december 2022 23:00

Söndag och efter inspektion av skohyllan så var det bara att inse att det blev en liten miss men inte så vi behöver köpa ett nytt skåp. I värsta fall kan man ha en liten pryl där, det blir nog bara fint och det är ju också en möbel som slits så om 5-6 år blir det väl ett nytt. :-) Asch!

Först behövde jag dock foga golvet och vi skulle snart få främmande men det är ju snabbtorkande så det borde vara lugnt. Jag hade köpte en kombinerad lim/byggfog men jag inser snart att den är för svår att jobba med och kom man utanför så krävde det en jäkla tid att få ren. Det slutade med att jag körde en fog jag hade sedan tidigare och snart var det full fart på mig men det tog ändå lite tid att få rent det som kom utanför och det var svårt att applicera rätt mängd. Det blev bra och jag var nöjd. Man kan alltid justera lite senare och snart kom besöket vilket var Tomas och Rosie. När de klev in så bad jag Rosie gå liiite längre in då hon stod precis på fogen och det var säkert ingen fara men ändå. Trevligt med besök och Ullis hade bakat så det blev som vanligt lite för mycket men jag har ju å andra sidan varit lite låg och det är också lite medvetet att jag INTE vill må för bra inför operationen då det bara är positivt att jag har så många extraslag som möjligt vid själva ingreppet.

Vi fikar rätt många timmar och sedan är det då dags att börja montera och jag inser att det är olika väggmaterial och jag börjar med hatthyllan. Efter mätning och borrning så ser jag att det behövs mollyplugg på åtminstone ena sidan och jag hittar bara en och nu har tiden gått och allting har förstås stängt. Jag försöker ringa Tim men han svarar inte just då och jag letar vidare. Efter någon timme (!) så hittar jag en annan och det är bara att hoppas att det inte behövs på andra sidan också. När den andra sidan monteras upp så är det istället så att jag knappt kan dra i skruven och jag får ta i så mycket så både hud och kraft försvinner. På något sätt så lyckas jag dra i första skruven men nu är det dags för den sista och jag borde förstås förborrat men det är lätt att vara efterklok och det kunde också blivit katastrof, då jag tog i så mycket. Precis, precis på slutet så är det som om spåren i skruven ger upp men då är det så bra det kan bli och skulle hela huset rasa så lär skohyllan sitta kvar på just den väggen i alla fall... Tyvärr så hade huden lossat och jag fick vara lite försiktig hur jag höll handen. Jag tänkte att det är bäst att såret får andas men det kanske var fel. Jag hade även kört i rätt mycket Karlsson klister på ett ställe i hyllan då skruven inte riktigt tog och det var ju lite klent konstruerat men det känns som det här borde bli bra. Kommer det tio kilo jackor på den stången så är det förstås tveksamt. 

Så var det dags för skohyllan och vi hittade en bra kartong att lägga under för att få upp det lite och sen gällde det förstås att kunna få bort kartongen. Jag letade först pluggar men när jag kom på att hyllan faktiskt kommer komma upp lite så det blev trä så provade jag bara med ett par kraftiga franska skruvar och det satt som berget. Jag hittade dessutom ett spärrskaft och det underlättade massor då det var rätt trångt. Sen upp med spegeln och man såg att både jag och Ullis var riktigt nöjda. Det blev nog bättre än vi hade trott och dörrmattan var pricken över iet. 

Nu var det hög tid för lite cykling och det var frågan om man skulle orka men jag hade verkligen bestämt mig och det var riktigt skönt men visst fick jag slita. Jag körde mitt 70-minutersprogram och det gick alltså helt okej. 

Sen in i duschen och då brukar jag ibland passa på att raka mig och då slog det mig att jag alltid brukar raka mig helt, alltså även skägget, då det är något stort som händer och det gör det ju nu. På onsdag så opererar jag ju mig och jag kör igång. Av någon anledning så börjar jag så att jag får kvar mustaschen men jag inser att jag inte är någon mustaschkille och frågan är om jag ens passar i skägg. Fast Ullis ord väger tungt och hon tycker det är fint. 

Vi avslutade med att tittade lite på teve och det kändes lite konstigt att det var jobbdag imorgon. Jag har ju ställt in mig på operation nu. Tack för lycka till-hälsningen kära faster E-M!

     

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards