Alla inlägg den 29 december 2022

Av Niclas Bernhardsson - 29 december 2022 23:00

Torsdag och idag var allting tvunget att gå i lås. Det första som händer är dock att vi bokar plats på en parkering vid Arlanda och det kändes skönt. Efter frukosten så åkte vi till Woodys för att försöka hitta en skiva att använda som ilägg, eller var det heter, till det runda bordet. Det är ett utdragsbord där skivan försvunnit. Vi hade mätt igår kväll och bara vi fick till det tillräckligt bra så kunde en duk läggas över och mer gäster få plats. Vi valde dock mellan ett annat bord men det här skulle bli mysigare. 

Väl på plats på Woodys så får vi superbra service och en kvinna sågar upp en skiva i de exakta måtten vi ville ha och snart är vi på väg hemåt igen och efter lite urborrning för några kilar så sitter bordet där det skall och med duk över blev det superbra. 

Jag fortsätter att hålla på med min överraskning och samtidigt drar vi upp mot stan för att fixa lite mer inköp och Ullis hade en klar plan på hur hon ville ha dukningen. Där lägger jag mig inte i för hon är sjukt mycket bättre på det än vad jag är. Det oroade mig absolut lite inför Nyårsjoggen då jag skulle bli själv men det hade ryktats om att Tanjas kille skulle hjälpa mig. Det skulle nog behövas. 

Det blir lite inköp men även en kaffe på Espresso House och vi delade på en bulle.

Väl hemma så är det fortsatt hemlighetsmakeri med Ullis överraskning och jag började bli lite orolig att inte hinna få in hälsningarna och när skulle jag själv spela in mitt eget tal för jag hade faktiskt tänkt ha det inspelat också, det skulle bli bättre med tanke på de andra talen. 

Jag avslutade med att baka en tårta och eftersom det var en riktigt stor tårta så blev det en sjujäkla sats och två plåtar. Det svåra skulle bli att få bort bakplåtspappret på bägge och dessutom flytta dem. Det fick dock bli morgondagens problem. 

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards