Direktlänk till inlägg 17 april 2022

Galen träningsdag

Av Niclas Bernhardsson - 17 april 2022 22:00

Söndag och jag och Ullis kom ut relativt snabbt och vi tog bilen till Västerljung och där såg man den nya lilla butiken med självservice. Där skulle det definitivt bli en glass efter passet. 

Ullis skulle få främmande så vi tvekade lite om vi skulle ta alla kontroller i Västerljung på en gång och vi valde att ta alla bortom fotbollsplanerna och det var i princip alla. Endast fyra stycken kvar sen. 

Så fick det bli och idag sprang vi på lite, iaf där det gick. Första kontrollen gick fort och sen samma sak med kontroll två. Efter det blev det ett felbeslut vid ett stort kalhyggen och vi tappade mycket tid där. Många breda vattenhinder och vi tog vägen över några träd som strategiskt lagts över. Lite läskigt men ingen ramlade i. Några gång tappade jag balansen över ett vattenhinder och trampade rakt ned i vatten. Surt, sa räven! 

Sen bommade jag rejält och det skyller jag på skogsavverkning då jag inte såg stigen. Rejäla kärr och några kontroller gick inte att ta utan att bli blöt och vi valde sedan samma väg tillbaka och vi körde på hårt på slutet och glassen smakade ljuvligt efteråt. 

Väl hemma så kom strax Tanja och det blev lite kaffe men jag gick sedan iväg och bytte däck på gamla bilen. 

Tungt och kroppen var inte jättesugen på att byta däck men så fick det bli. 

Efter det så fick jag och Ullis ett nytt ryck och vi hämtade ut cyklarna för nu skulle vi ta några kontroller som låg långt bort. Vi kommer strax bakom en tjej som också plockade kontrollen mitt emellan Trosa och Vagnhärad men sedan körde hon vidare mot Trosa medan vi åkte bort mot Komötet och vidare mot Krymla. 

Det blev några till och sen körde vi genom Trosa och via en grusväg plockade vi några till och vi såg även att det fanns en vid Troslanda och plockade den också. Härlig fart och när vi var hemma var vi helt slut! :-0

Men sen ser jag på statistiken att några jobbat på hårt och jag blir galen och drar upp Ullis för en runda till och nu hade det börjat skymma. Men jösses, svarade Ullis men hon bytte om och snart plockade vi de sista i Trosa och kände att det nu var dags för lite kvällsmys! :-)

Har inte ni tränat typ fem, sex timmar idag? :-D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 26 april 23:00

Fredag och jag kunde ligga lite längre då jag skulle ta gamla bilen in till Nyköping då den skulle besiktigas.  Så var man då iväg och fy f-n vilken skillnad det var att åka i den och vad hade hänt med vädret? Det var rejäl blötsnö och jag vågade i...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 25 april 23:00

Torsdag och jag började dagen med att fotografera tubklämman vi hade hemma för att göra något roligt av bilden. Mora Korgmakeri sponsrar ju vårat Trosa Ultra Backyard, aka TUBen! Så skulle jag senare försöka lösa något bra och roligt.  Till jobbet ...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards