Direktlänk till inlägg 25 september 2022

Cool brud

Av Niclas Bernhardsson - 25 september 2022 23:00

Söndag och vi sov ut rätt länge innan jag gick upp och slog på lite kaffe och gick och köpte lite mjölk och frallor. 

Sedan blev det lite morgonteve innan vi drog iväg till Stensund och där blev det en lite promenad och det kändes lite segt. Det har blivit lite väl mycket socker på slutet och det känner jag av i kroppen. Jag längtar verkligen efter operationen nu och hoppas innerligt att den lyckas den här gången. 

Under promenaden träffade vi Roxana och hennes man samt deras barnbarn och vi pratade lite innan vi skiljdes åt. 

Nu gick Ullis och jag och hämtade några handdukar i bilen för vi tänkte bada lite. Det borde man väl klara, tänkte jag. 

Väl på plats så är det några lite överallt så vi går till bryggan innan dansbanan och då ser jag en säl komma simmande och den är upp rätt länge och jag ropar på Ullis vilket sälen hör och kollar åt mitt håll i säkert 5-6 sekunder innan den dyker. 

Ullis och jag försöker spana efter den men den är helt försvunnen. Sen får vi vänta lite då ett äldre par är vid dansbanan och jag hittade inte mina badbyxor och tänkte näcka. Det är även några segelbåtar ute så får att de inte skall kapsejsa så väntar vi lite. Sen är det då dags och jag tänker inte tveka. Ned och sen slängde jag mig bakåt. Det blev inte den vansinniga chock jag förväntat mig men efter typ tio sekunder så börjar fötterna att domna men jag tvingar mig i ett tag och det släpper lite. Det är som det händer något i kroppen och det känns banne mig bra. Jag är väl i ungefär 30-40 sekunder och går sedan upp och Ullis går i och tvekar inte. Det blir en gång till för både mig och Ullis och det är verkligen en kick. 

Skönt dopp och sen räknar jag med att frysa rejält men det är som det blir varmt i solen och man torkar fort. 

Torka fort hade jag tänkt att förtältet också skulle göra men det var det värre med. Vi tog ned tältet och drog ut det på gräset men det blev hela tiden fuktigt på undersidan så vi fick torka det innan vi vek ihop det. Så det tog några timmar och vad mycket tältpinnar jag slagit ned... 

Vi åkte sedan hemåt men passade på att äta lite på La Piazza igen och nu blev det hamburgare. 

Väl hemma så blev det en kaffe innan jag tänkte att Ullis skulle prova att åka motorcykel för första gången. Helt själv alltså men hon tvekade lite men jag visste att hon skulle klara det utan problem så snart åkte jag bort på motorcykeln och Ullis kom med bilen efter och vi stannade till vid Woodys. 

Jag visade grunderna och sen tog vi det lite pö om pö men rätt snart så åkte hon iväg helt själv och såg ut som hon aldrig hade gjort annat. Grymt! Vi får väl se om det blir några fler åkningar men hon tyckte det var riktigt kul.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 26 april 23:00

Fredag och jag kunde ligga lite längre då jag skulle ta gamla bilen in till Nyköping då den skulle besiktigas.  Så var man då iväg och fy f-n vilken skillnad det var att åka i den och vad hade hänt med vädret? Det var rejäl blötsnö och jag vågade i...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 25 april 23:00

Torsdag och jag började dagen med att fotografera tubklämman vi hade hemma för att göra något roligt av bilden. Mora Korgmakeri sponsrar ju vårat Trosa Ultra Backyard, aka TUBen! Så skulle jag senare försöka lösa något bra och roligt.  Till jobbet ...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards