Direktlänk till inlägg 21 juni 2023

Back on track

Av Niclas Bernhardsson - 21 juni 2023 23:00

Onsdag och jag kände mig väl lite bättre i låret men absolut inte helt okej. Märker att jag får någon notis, då jag är alldeles nyvaken och det står något om Mensa. När jag gnuggat sömnen ur ögonen så försöker jag hitta det men det är helt borta. Har jag drömt? tänker jag. Sen söker jag på Mensa i mailen och då kommer det upp. Jätteskumt. Jag har i alla fall fått ett medlemsnummer och kan logga in i medlemsportalen och kollar runt lite där. Passar på att bli medlem på några mensa-sidor. Passar också på att blogga om gårdagen.

Sen försöker jag komma ut fort och klippa häcken då daggen fortfarande låg kvar. Det skulle ju vara smart om man är känslig mot pollen. Efter ett ha klippt några minuter så börjar häcksaxen att strula alltmer och snart så tjuter den bara och kuggarna går inte i. F-n! Det värsta hände då jag körde i den döda häcken. Det blev nog för torrt och hårt. Får plocka ihop alla sladdar igen och går in. Slänger ut ett inlägg på det lokala forumet om att jag tycker det är synd att det slängs fina böcker på tippen då jag skall bygga ett bibliotek. Gensvaret är grymt och mycket tid går åt på att svara alla och det finns alltid en risk att många av böckerna faktiskt hör hemma på tippen. Dock så fick jag ta den risken då mycket säkert också lär vara riktigt bra. 

Efter det så känner jag att jag behöver träna om det skall bli någon träning idag då jag måste hämta böcker. 

Jag bestämmer mig för att köra mitt två-timmarsprogram och startar igång. Det är lite kämpigt men jag försöker hela tiden tänka på hur viktigt det är att få bra kapillärbyggande träning och varje minut är viktig. Tyvärr så strular ERG´n, igen, och den låser sig på 170 watt fastän jag skall ligga på 185 watt. Jag tänker att det inte är hela världen och kanske är smart då jag håller på och ökar på. När det gått kanske 80 minuter så börjar den att fungera igen och snart så ligger jag på 185 watt igen. Låret känns knappt av så det var väl en mindre åkomma bara. 

Det fortsätter komma in kommentarer, på mitt inlägg på FB, men rätt som det var så försvinner alla kommentarare och det är väl någon administratör som inte tycke det passade riktigt. 

Jag springer till affären och där tycker jag mig se en tjej jag känner igen och snart så förstår jag att jag haft henne som elev och haft mycket med henne att göra. Jag blir glad men kan inte ropa då jag står i kassan och namnet är som bortblåst. Så fort man byter skola så sorteras namnen in i en särskild mapp och jag visste inte ens vilken skola som det handlade om. Dock hinner jag fram då jag packat och hon blir glad men blir förvånad då jag inte kom på namn eller skola. Jag började med Björnlunda och sen Gnesta och hon tittar förvånat på mig och säger Trosa. Ah, då kom jag ihåg. Lite sjukt. 

Sen måste jag springa och slänger på maten. Det blir lite kyckling och pasta. 

Vi äter och tar det sedan lite lugnt på altanen med kaffe. 

Efter det är det full fart runt och hämta böcker och jag börjar med att glömma bort den första på listan så jag får kasta om hämtningen lite. Det blev totalt fyra ställen idag. 

Sen hem och Ullis höll fortfarande på och cykla och närmade sig två timmar. Det var som det ångade i hela källaren och våra kroppar är ju sjuka. Hur man kan räkna på effekt och värme. 

Sen blev det lite nyheter på teven och läggdags. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards