Alla inlägg den 5 juni 2023

Av Niclas Bernhardsson - 5 juni 2023 23:00

Måndag morgon och Ullis jobbade extra men jag vaknade ändå rätt tidigt. Efter lite frukost så tog jag tag i husvagnen och snart kände jag mig klar för att haka på den och åka ut till Stensund. Det var lite speciellt att köra vagnen för första gången på ett tag men det gick bra. Några möten i trånga passager men snart var jag på plats och efter några svängar så tyckte jag att jag hade en bra jämn nivå på vagnen. Då upptäcker jag att jag tänkt fel så öppningen är ju för tusan åt andra hållet och jag får börja om. Efter några brädor så står vagnen plant och jag ställer upp den och sätter på elen. 

Sen hem och byta om för snart skall jag hämta Ullis som skall till sjukgymnasten. Jag tänker passa på att tvätta av bilen och åker lite tidigare men det är kö till tvätten och alla verkar precis ha börjat och jag står som nummer två i kön. Nåja! När det är tio minuter kvar så är det min tur och jag ringer Ullis lite innan och säger att jag kanske blir några minuter sen men det var lugnt, svarade hon. 

Det går smidigt och vad skönt med en ren bil!

Jag hinner precis komma fram och hinner till och med dra något extra drag på bilen med en torkduk. 

Väl framme i Södertälje så checkar Ullis in och jag checkade nästan ut. Jag blev skittrött och sade mig och halvsov ett tag. 

Sen hörde vi av oss till Felix och det visade sig att det inte gick några pendeltåg mot stan då han skulle tatuera sig och vi styrde om och skjutsade honom istället. Nu var det rejält bråttom och precis när han stiger av så ser jag att en cyklist kommer i hög fart bakom och hinner ropa till och Felix hinner stanna upp i rörelsen. Cyklisten blev dock rädd och ropade något. 

Ullis och jag parkerade sedan och gick till en sushi-restaurant och åt och tog sedan en fika i gamla stan. Vi hittade visst till det äldsta fiket i Stockholm. Nu kommer jag inte ihåg vad det heter men det var en väldigt god punschrulle i alla fall. 

Vi kollar av med Felix hur det ligger till men han har minst en timme kvar så vi rör oss hemåt. 

Väl hemma så landar vi lite framför teven och bara tar det lugnt. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards