Alla inlägg den 20 oktober 2023

Av Niclas Bernhardsson - 20 oktober 2023 23:00

Fredag och idag hade vi också snackat om att vi skulle springa men jag hade ju mått lite halvdåligt i några dagar. Tanken fanns dock där. 

Jag kommer fram och idag hade jag tänkt göra så många saker då jag börjar sent. Jag hinner dock knappt börja med mina privata saker förrän det snackas om att någon behöver hoppa in och då min ramtid började precis vid den tidpunkten så var det förstås bara att ställa upp. 

Sedan började det närma sig slutet av arbetsdagen och då var det ju förstås om man skulle springa eller inte. Vi förhandlade ju bort förra fredagen då båda kände sig hängiga men nu skulle det mycket till. Jag hade dessutom sagt till eleverna att jag skulle springa med min fru i spåret och det går ju inte att komma med bortförklaringen en gång till. 

Ullis dök upp och det hade hon visst gjort tidigare under dagen också. Dykit upp alltså då hon simmade precis innan. Grymt!

Det började dock att regna men det fick inte avskräcka. Vi bytte om vid spåret och så var det bara att börja. 

Det kändes av direkt i både benhinnor och lite i hälsenan men jag kämpade på. Efter någon kilometer så behövde jag dock stanna i någon minut för att få tillbaka blodet och sedan körde jag på igen. Det var kämpigt hela rundan men det gick absolut. Skönt!

Sedan till gympasalen för att duscha av sig och satan vad skönt att duscha varmt efter en timme i kallt duggregn. 

Vi åkte sedan till nya EKO och där kryllade det av elever till mig och det var lite surrealistiskt. Hann prata lite med en pappa till en elev också som även han kört Ironman. 

Vi köpte lite glykol till husvagnen men det fattades en dunk och det var lite surt. Tror vi handlade för över tusen kronor och det blev bara bra att ha saker, typ. 

Sedan en snabbis på Jula men där var glykolen helt slut. 

Vi åt förstås lite på Chopchop också och det var gott. 

Väl hemma så kikade vi lite på Idol och Simon var grym som vanligt men det var även några andra som utmärkte sig men jag har svårt att se att någon kan utmana honom. Hög nivå är det i alla fall. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards