Alla inlägg den 22 oktober 2023

Av Niclas Bernhardsson - 22 oktober 2023 23:00

Söndag och idag hade vi stämt träff med brorsan Peter och hans fru Anette. Det enda knepiga med henne är stavningen och det är knappt jag ens törs skriva att jag googlade det lite snabbt. Supertrevliga och Ullis och jag åkte och hämtade upp dem vid deras hotell och sedan åkte vi till Mellqvist Cafe och åt frukost. 

Det blev en snabb träff och vi pratade om allt mellan himmel och jord och sedan tog Ullis och Anette en runda till någonstans. 

Vi sade adjö och sedan åkte jag och Ullis ut på Lidingö för att springa lite. Det tog emot lite grand men när man ändå är i stan vill man alltid springa då det finns så många fina områden. Vi valde mellan mysiga Kottlasjön eller Lidingöloppsspåret. Det blev det sistnämnda då vi inte ville springa flera varv. 

Vi bytte om lite snabbt vid starten på 10:an och så var vi då iväg. Det började med en av de värsta backarna och då jag inte ville gå så blev det en chockstart och snart började benhinnorna att protestera men jag valde nu att försöka springa så länge det gick. Det gick också bättre och bättre och det kanske inte är så konstigt att benhinnorna protesterar då jag väger relativt mycket nu. 

Mot slutet så kändes det ändå helt okej och Ullis tyckte jag pressade på ibland men det var nog bara att jag inte tänkte på att kroppen kändes bättre. Abborrebacken är ju brutal. Fy bubban men Pulsen stannade ändå vid 182 slag i minuten.

När vi kom tillbaka till bilen så bestämde vi oss för att det fick räcka då backarna gjorde det jobbigt. 

Vi tog lite ombyte och sprang mot vattnet. 

Bryggan var tyvärr upptagen. Den låg alltså inte i vattnet utan var upptagen från vattnet. Det gjorde det väldigt svårt att komma ned men det fanns typ max en halvmeter att doppa sig i om man inte skulle ta sig ut på de förrädiska stenarna så efter mycket om och men så gick jag ned med rumpan och sedan vände jag mig om och fick ned hela kroppen. Det blev inte mycket till bad och snart skrek fötterna att det räckte. Ändå skönt med lite bad. 

Jag hade förstås glömt kläder att byta om till så jag fick gå med handduk till bilen och folk glodde. Lite kul när de är fullt påklädda, i vinterkläder, så kommer jag i handduk. 

Nu ville vi äta och vi såg att Lidingö golfklubb hade något och det visade sig att Pernilla Wahlgren bodde i närheten så varför inte kolla hur huset ser ut på riktigt? tänkte vi. 

Vi åker förbi och det såg inte så märkvärdigt ut från hållet vi kom ifrån men när vi vände och åkte tillbaka så var det riktigt maffigt. Jäklars!

Sedan stannade vi till vid golfklubben och det var buffé och smakade helt okej. Väldigt fin utsikt över banorna också. 

Sedan blev det lite kaffe och en god bulle vi köpte vid något café som jag tror hette Lillebrors, eller något i den stilen. Ullis och Anette hade koll på det. Kö var det i alla fall.

På kvällen så försökte jag att plugga lite samtidigt som vi kolla lite på teve men plattformen, till kursen, hade visst lite problem. Vilken tur att jag fick ut min film, som vi skulle lägga ut, på morgonen. 

Vi avnjöt också lite av brödet men man fick en jäkla halsbränna av det. 

   

Foto! Där! säger Ullis! :-)  Lillebror levererar!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards