Alla inlägg den 14 oktober 2023

Av Niclas Bernhardsson - 14 oktober 2023 23:00

Lördag och idag var det full fokus på att få klart med min tentamen. Jag fick ju in resultaten igår och det visade sig bara vara från en halvklass och det hade nog läraren sagt. Nåja, jag gjorde mitt bästa, får man tänka. 

Vi åt lite frukost och snart satt jag med mitt plugg men när Ullis undrar om vi skulle springa så ville jag absolut hänga på. 

Först slängde jag dock ihop en tårta och den skulle vara i ugnen först då det var en Pinnochiotårta med sockerkaksbotten. 

Rätt omgående, under löpningen, märker jag dock att det går ovanligt segt och det är som sirap i hela kroppen. Det har blivit för mycket godis på slutet och det börjar nu att märkas i lederna och när jag pratade lite med Ullis om det så trodde hon att det berodde mycket på kylan och det kan förstås påverka men det värsta är nog allt socker. Det brukar komma som ett brev på posten. Sedan kom jag på att jag ju glömt att ta kollagen på ett tag. Jag upplevde ju underverk på bara några dagar sist. 

Vi kämpade i alla fall på och det blev en dryg, med betoning på dryg, halvtimme. 

Sedan in i duschen och jag började fixa klart med tårtan för snart skulle Tomas och Rosie komma. Det tog längre tid än jag trott så jag behövde hela tiden och det var bra att vi inte tidigarelade fikat. Eller födelsedagsfesten då de skulle gratulera mig. 

Det var väldigt trevligt och tårtan blev som vanligt kanon. Den har blivit lite av min specialitet men det var ett tag sedan sist. 

Vi pratade om lite allt möjligt och jag pratade förstås lite cyklar med Tomas. 

Sedan var det återigen lite plugg innan Ironman-sändningarna började. Sjukt kul att bara kolla på uppsnacket och man blev riktigt taggad att själv komma igång igen. Jag har ju för sjutton anmält mig igen och skall väl inte börja med att dega. 

Så var det då Ironman och Ullis och jag höll förstås på Lisa och Sara, som också var med. Sara Svensk var dock inte alls med i förhandssnacket så kanske var hon inte i form. 

Hursomhelst så var Lisa rätt länge med i diskussionerna men på löpningen så tappade hon hela tiden och man förstod att det inte skulle räcka. I stället så var det Lucy Charles Barkely som äntligen fick kliva högst upp men det var nog Anne Haug som imponerade mest eller kanske nykomligen Taylor Knibb. Hon var lite smågalet rolig och pratade med domare och hejade på publiken. 

Kul och vi åt lite gott och tittade ända in på natten. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards