Alla inlägg den 9 oktober 2023

Av Niclas Bernhardsson - 9 oktober 2023 23:00

Måndag och jag var lite trött då jag åkte till skolan. En lucka på morgonen men sedan drog jag igång med dans och det var absolut lite negativa röster i början men jag kör med mycket glädje och förutom Sid Shuffle så får man kopiera andra danser och sedan visa upp. Egentligen skall de skapa egna danser men hur skulle jag kunna veta om de inte stulit stegen någon annanstans. Speciellt med alla Just Dance-videos. 

Det var kul att komma igång igen men när jag ropade till en elev så märkte jag att jag lätt kom ur takten och jag missade lite själv. Men även jag kan vara ringrostig. 

Sedan blev det en massa rättande och jag gick även själv en runda i skogen då en elev var lite påstridig och minsann inte trodde han han hade fel. Jag kollade upp några kontroller och det blev några kilometer och det var ju inte fel då Johan utmanat mig igen på en stegutmaning. Direkt när jag kopplade upp mig så plingade stegen in för det var visst inklusive förra veckan med. Ha ha, jag skrattade för mig själv när Johan skrev något om utklassning. 

Jag misstänkte att det dock inte skulle bli lika mycket steg nu då jag mest skulle sitta och vänta på eleverna men det blev uppenbarligen några steg förra veckan också.

Jag passade förresten på att ringa några samtal på vägen och först ringde jag banken och var rejält upprörd. Varför skulle min premie vara 150 % dyrare om det är bevisat att jag inte har den genavvikelsen som låg bakom dödsfallen på både min far och bror. En på banken sade att det inte är någon enskild sak som låg bakom utan man bedömdes som helhet. Jag fortsatte, ännu argare, med att jag ju varken röker, dricker och dessutom tränar kontinuerligt. Om det är bevisat att jag inte har något hjärtfel som gör så att jag tillhör riskgruppen så är det oförklarligt att jag skall ha en sådan mycket högre premie. Han fortsatte i samma stil att det är en helhetsbedömning. Han kunde dra åt helvete men jag sade det inte riktigt i de ordalagen och krävde att jag skulle få gå ur försäkringen direkt. Egentligen hade det gått mer än en månad men det var inga problem, sade han. 

Sedan hann jag ringa till OKQ8 då vi var oroliga att vi betalat för lite men det var istället så vi hade betalat för mycket så det skulle korrigeras till nästa månad. Det var ju trevligt. 

Sedan möte och iväg hemåt. Jag skulle visst ha bjudit på fika men en kollega hade täckt upp så jag kunde swisha henne. 

Vi avslutade med att titta på Kompani Svan och det är ju bara bäst! Alltid kul att titta på teve med älsklingen och speciellt sådana här program. 


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards