Alla inlägg den 27 oktober 2023

Av Niclas Bernhardsson - 27 oktober 2023 23:00

Fredag och jag hade som vanligt en stor lucka på morgonen och idag skulle jag verkligen ta hand om lite privata saker innan jag ens öppnade jobbdatorn. Jag skötte det perfekt och tittade inte ens på jobbmailen innan min ramtid började. Sedan var det full fart och några elever hade hittat min mobil igen och busat genom att ta en massa kort. Lite gulligt och det är med glimten i ögat. 

Idag skulle Ullis komma efter jobbet och eftersom jag slutade på badhuset så bestämde vi att hon skulle komma dit och hämta upp mig. Vi hade med oss nya stavar för att prova på stavgång i backe. Lite speciellt men det verkar vara en bra träningsform och idag var det i Ullis program. 

Så var det då sista simningen och när jag kommer ut så är det några killar kvar och Ullis står och väntar. 

Jag erbjuder en kille skjuts och han blir glad. Jag blev dock inte lika glad då jag såg sätet efter honom. Som tur var har vi skinn... 

Ullis och jag bestämde oss för att prova på Ryssbergen, som ligger lite utanför stan. När vi kommer fram så ser vi att det är en rejält backe och det blir utmanande nog att bara gå uppför den med stavar. 

Vi kämpar på och det är fyra intervaller på schemat. 

Första gjord och jisses vad jobbigt. 

På den andra så känns det som om väggen är nära men Ullis är tätt i rygg och det är nästan knäckande. Men kul!

Tredje och jag orkade den också och även den fjärde. 

Helt slut. 

Vi joggade ned mellan varje och avslutade med lite jogg innan vi var klara och kunde logga runt 45 minuter. 

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards