Alla inlägg den 15 oktober 2023

Av Niclas Bernhardsson - 15 oktober 2023 23:00

Söndag och både Ullis och jag var lite trötta efter att ha kollat in slutet på damernas Triathlon-VM på Hawaii. 

Sen var det bara att ta och komma igång då vi skulle iväg och titta på lägenheter i Stockholm. Felix var sugen på att hitta något nu så det lät spännande. Det var två stycken på Södermalm och en i Årsta. 

Vi kom iväg i rätt bra tid och hann äta lite lunch innan. Vi hittade en bra parkeringen bredvid en Hemköps-butik och jag fick lite lätt panik. Det sitter en stackars tiggare och plockar löss och fastän jag inte har något hår själv så känner jag att det kliar. 

Vi åt på Bastard Burgers och fastän klockan var över 12.00 så var det stängt och jag ser att en kille står innanför och dammsuger. Jag knackar på och han kommer och öppnar. När han tittar bort så busar jag till det lite och tar tag i dammsugaren och låtsas som att det är betalningen. 

Killen verkar vara själv och han sprang emellan köket och kassan och jag blev lite förvånad. Maten var dock god men sötpotatisen lite bränd men då var jag ändå mätt. 

Sedan iväg på visningarna och alla tre var riktigt fina men den första och sista hade jag som favoriter men jag tror han skulle trivas i alla dem. Nu är det bara att se hur det går. 

Sedan hem och väl hemma så lade jag ut en bord som jag haft på kontoret. Jag försöker ju lägga ned och behöver utrymmet. Jag tyckte att Ullis skulle lägga ut det då jag aldrig får några köpare. 

Några i klubben har visst sprungit Täljemilen och nu har jag verkligen blivit besegrad. Duktige Anders, i klubben, har tidigare slagit mig på de kortare loppen men det tog lite tid innan mina tider slogs på de längre. Av någon konstig anledning så har jag fortfarande bättre tid på Lidingöloppet men det är med typ 25 sekunder, eller något i den stilen. Dock var jag mest nöjd med halvmaran och då han slog den så erkände jag mig besegrad och hans miltid idag var sjukt bra. Vad sägs om 37.24 :-0 Riktigt kul att se!

Sedan fick jag ett ryck och rakade bort allt skägg och det kändes skönt! Jag vet dock inte om det uppskattades överallt. Jag tror att både Ullis och eleverna tycker jag skall ha skägg. Vet inte riktigt varför men någon gång ibland åker det av. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards