Alla inlägg den 6 oktober 2023

Av Niclas Bernhardsson - 6 oktober 2023 23:00

Fredag och som vanligt kom jag väldigt tidigt till jobbet. Det handlar mest om att det inte finns en passande buss då min ramtid börjar klockan 10.00. 

Väl framme på skolan så började jag snart att börja rätta lite orienteringsprov och då slår det mig att det måste varit något fel på mina kontroller. Fasiken också. 

Jag snabbar mig och går ut i skogen och kollar genast upp kontroll nummer ett. När jag är på rätt ställe så inser jag att jag satt den första kontrollen fel och den kanske sitter 20 meter från rätt ställe och dessutom i väldigt svår terräng. Jag tar mig ned och hittar snart kontrollen och tar mig tillbaka uppför branten. Från det håll jag kom ifrån, första gången, så var det rätt lätt att sätta ut den fel. Nu tog jag mig dit på annat sätt. 

Efter det så tog jag mig uppför branten och letade rätt på kontroll nummer två och på vägen ser jag en annan kontroll som jag gissar har lockat en som stämplat fel. Min kontroll sitter dock helt rätt och jag går vidare till kontroll nummer tre, som jag misstänkte kunde sitta fel då det var svårt att ta sig dit. Mycket riktigt så satt även den fel. Nu gick jag rätt upp för att verkligen komma rätt och det var förstås bökigt men då gick det inte att komma fel. Den jag satte upp tidigare var säkert 20 meter ifrån och det var lite surt. Jag får erbjuda de sju elever som tagit den svåra banan en chans till eller så får jag dra av ett visst antal minuter. 

Så var det lunch och jag märker att regnet börja fall och när det är dags för prov för nästa klass så får jag avstyra det och det blir inomhus i stället. 

Sista lektionen och nu borde det sluta regna och jag räknade kallt med det. Det trodde dock inte eleverna på så det var lite kinkigt. 

Men jag bestämde att vi skulle köra och det var lite lätt, lätt dugg. 

Det var full fart men regnet började snart att tillta och jag fick skydda mina prylar. 

Väl tillbaka så inser jag att jag saknar en elev och det var några som lurade mig så det var bara att ta sig tillbaka men snart mötte jag honom. Han undrade dock vad det var med mig då jag spottade och hulkade. På vägen så råkade jag svälja en fluga, eller något i den stilen. Så sjukt äckligt och jag höll på att kräkas. 

Sedan är det bara att lägga ut alla stämpelkort och kartor på tork på mitt kontor som jag dock delar med en annan lärare. Han kommer få en liten chock då han kommer på måndag. 

Sedan hem och det vara så skönt med lite helg då jag absolut har något i kroppen. Jag har inte tränat på hela veckan och det handlar säkerligen om något skit i kroppen. Ullis är dessutom förkyld. 

Vi plockade lite äpplen innan det blev för mörkt också eftersom vi skall musta äpplen imorgon. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards