Alla inlägg den 7 oktober 2023

Av Niclas Bernhardsson - 7 oktober 2023 23:00

Lördag morgon och det var segt att komma upp. Det blev som vanligt lite väl mycket godis och utan träning så funkar det absolut inte att äta godis för mig. Efter lite kaffe och frukost så var vi då igång. Jag var uppe i träden och skakade för fullt. Lite läskigt då det var blött och halt. Tyvärr lite väl kallt så jag fick gå ned och hämta handskar och fortsatte sedan. 

Snart är Ullis också ute och vi plockar för fullt då vi har lite bråttom. 

Vi fick ihop lite mer än vi hade trott men det var mest från ett träd, den här gången. Tyvärr, skall jag väl säga då det kan innebära lite väl mycket syra då det är vinterfrukten som det var mest kvar av. 

När vi kommer fram så är det glada toner då vi är igenkända. Det är nog femte gånger i rad som vi är där. I år hade vi lite mindre frukt än vanligt och den här gången följde vi trenden då det inte verkade vara ett äppelår. Normalt så brukar vi gå tvärtemot strömmen, så att säga. Det hade vi i och för sig gjort i år också om de andra träden levererat som vanligt. 

Vi fick ihop 17 boxar och det är inte fy skam. Vi brukar kunna gå över 30 boxar och rekordet är 37 boxar 2021.

Sedan hem och idag skulle Tim och Cilla komma. När de skickar och undrar om vi kan komma så har vi precis landat i soffan och kollat på Förrädarna men de är alltid välkomna och snart kom de.

Supertrevligt och jag fick lite presenter och gladast kanske jag blev över att Mora-tröjan fick nytt liv! Det uppskattas säkerligen av bonus-familjen i Mora! :-) Tim själv verkar blivit SSK-are sedan han blev tillsammans med Cilla. Det kan jag iofs förstå då hela hennes familj är starkt förbundna med Södertälje-laget.

Vi tittade lite på "Vem är smartare än en 5-klassare?"

Det blev även lite provsmakning av musten och återigen höll den riktigt hög klass och det var skönt. Det var liksom en annan känsla än vanligt den här gången. Det var som det bara blev godare och godare. 

Vi avslutade med att titta på Över Atlanten och det verkar vara tufft.

       

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards