Alla inlägg den 5 oktober 2023

Av Niclas Bernhardsson - 5 oktober 2023 23:00

Torsdag och idag skulle jag nog behöva fylla på busskortet så när jag klev på bussen hade jag både busskort och betalkort klart. 

Busschauffören var dock ny på jobbet och när jag sade att jag ville betala för två zoner och för en månad så tvekade han och efter ett tag fick jag kliva på bussen ändå. 

Jag kollade upp hur man gjorde själv på nätet och snart hade jag fyllt på kortet med tusen kronor och kände att jag gjort rätt. För någon vecka sedan så höll jag knappt på att bli påsläppt på en buss då mitt busskort nekades och jag visste att jag hade pengar på det. Jag kände mig som en skurk eller att jag i alla fall inte blev trodd. Så irriterande och en annan person hade samma problem. 

När jag sprang in på Pressbyrån för att få ett kvitto utskrivet så sade tjejen i kassan att de inte hade koll på bussarna. Det var visst något nytt system som inte tog in alla gamla kort. 

Nåja! Jag kom på den bussen utan problem och även idag var det lugnt efter att jag fyllt på kortet. 

Efter skolan så blev det plugg för hela slanten och efter att ha kämpat ett bra tag så hade jag kommit in i det och fått ett bra flyt. Ullis var på 25-årsfest med jobbet och jag passade på att plugga. 

Det blev säkert 3-4 timmar och jag hade en riktigt bra grund och lade upp mitt arbete för kamratgranskning. Då jag kikat på en kurskamrat så är det bara att hoppas att jag inte tagit efter någonting. Mer än att ha fått inspiration vad man bör ha med. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards