Direktlänk till inlägg 16 april 2022

Kontrollbehov

Av Niclas Bernhardsson - 16 april 2022 23:00

Lördag och nu hade jag tänkt att vi skulle köra all in på HItta ut men vi skulle visst bort till svärmor också. 

Dock kunde vi ju köra några kontroller innan och vi parkerarde bilen vid skidbacken och satte igång. Rejält backigt, som det förstås alltid är i Trosa, så man flåsade på och vi plockade en jäkla massa kontroller men bestämde oss för att strunta i fem stycken, längst bort och sen var det en jäkla massa kärr och det tog tid att forcera. Långa sträckor med svår terräng och inga egentliga bra stigar under lång stund. 

Vi ringde och sade att vi skulle bli lite sena för det tog över två timmar och vi behövde mat i magen. Det blev en avocadosallad fast jag var mest sugen på en pizza. 

Igår fick vi förresten 200 kronor i hittelön för en upphittad mobil och jag sade förstås att det inte behövdes men han insisterade. Frun är överlycklig, sade han. 

Sen hjälpte vi till med att flytta en teve och den var riktigt tung och det var precis så att jag och Ullis orkade. 

Efter det så väntade vi in Tim som skullle komma och äta och sen gick Tim och jag och hämtade. Tim provade att kasta lite frisbeegolf och blev nog lite biten. 

Sen blev det taco och det var mysigt och vi tittade lite på teve. Tim fick dock hemlängtan och vi skjutsade hem honom och tänkte väl ta några kontroller till men vi orkade inte utan drog hem. Jag fick dock med Ullis ut och vi skulle kolla kontrollen som verkade försvunnen men det var mörkt och inte heller idag hittade vi den och återigen var vi vid precis samma sten. 

Vi avslutade med att titta lite på teve. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 26 april 23:00

Fredag och jag kunde ligga lite längre då jag skulle ta gamla bilen in till Nyköping då den skulle besiktigas.  Så var man då iväg och fy f-n vilken skillnad det var att åka i den och vad hade hänt med vädret? Det var rejäl blötsnö och jag vågade i...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 25 april 23:00

Torsdag och jag började dagen med att fotografera tubklämman vi hade hemma för att göra något roligt av bilden. Mora Korgmakeri sponsrar ju vårat Trosa Ultra Backyard, aka TUBen! Så skulle jag senare försöka lösa något bra och roligt.  Till jobbet ...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards