Alla inlägg den 7 oktober 2022

Av Niclas Bernhardsson - 7 oktober 2022 23:00

Fredag och veckorna går så jäkla fort och även idag gick det fort. Troligtvis för att det är så himla kul på lektionerna. 

Det var samma upplägg men en klass gav förslag på en annan uppvärmningslek och de fick rösta och visst vann den. Vi kallar den för "vandrande mattan" och det var härligt att se hur glada de var och det var ett bra förslag för visst fyllde leken sin uppgift. 

Sen var det träning och spel och alla höjde sig rejält och även de andra klasserna fick rösta på leken så den återkom hela dagen. 

Bra spel hela dagen och när jag skall packa ihop och gå hem så kommer "pingis-talangen" och vill spela och det gör så ont i kroppen att säga till för jag måste hem och han säger att jag har ju bil men det har jag ju inte. De hade sett att jag hade en gul bil men jag förklarade att det måste varit någon annan... Jag hade ju absolut kunnat spela lite till men idag gick det inte. Jag som precis förklarat att talang egentligen inte finns utan det beror mer på hur mycket man spelat tidigare och att alla, som inte har några riktiga problem, kan nå sverige-eliten om de lägger ned tillräckligt med tid. I vilken sport som helst egentligen. Givetvis finns det undantag och vissa sporter är ju redan typ "dammsugna" och är extra svåra att lyckas i.

Jag springer bort till bussen och snart kommer även "talangen" och han berättar att han var borta på bordtennisklubben igår och verkar gå med. Fasicken vad roligt! :-)

På bussterminalen så morsar jag på några elever och när jag skall gå på bussen så träffar jag Moa och jag sätter mig med henne och vi pratar lite innan jag tar på mig lurarna för att sova lite. Jag ber henne väcka mig om jag sover i Vagnhärad. Inga problem, säger hon. 

Jag tycker att jag är vaken då vi närmar oss men sedan smäller det till. Jag blir väckt av Moa och rätt som det är så har jag tappat mina airpods och de åker ut på golvet och åker på golvet och nu skall jag av vid nästa station. Jag är helt groggy och hoppar fram på golvet och plockar upp lurar och dosa och sen åker mobilen ned på golvet. Den hade jag bara lagt på magen då jag messat Ullis under färden och det var för trångt att stoppa undan den då jag var klar. Helvete, vad händer och jag hör lite fniss. Det måste förstås sett dråpligt ut med mig som plötsligt hoppade fram på golvet och sedan tappar mobilen. 

Jag hinner plocka ihop allt och blir lagom klar att stiga av. 

Väl hemma så är Ullis taggad för en bra träningsdag och jag försöker skaka liv i kroppen och jag är absolut på men kanske inte i samma omfattning. Ullis är snart på cykeln och jag fixar och donar lite och snart är jag också på gång men mobilen verkar blivit kvar på övervåningen men då fick den vara där. Jag kör lite lugnt och det blir ett varv på Tick tock-banan och fastän jag blir mer och mer varm så håller jag planen att inte köra på. Jag håller mig runt 2,2 watt per kilo och kommer aldrig över 2,5 watt per kilo. Det blir 35 minuter och sedan väntar jag in Ullis som verkligen verkar bestämt mig och det är så inspirerande. Hon är min absolut största förebild just nu och jag är så grymt tacksam för hennes driv. Det får mig att inte ge upp mina egna drömmar och jag längtar verkligen till min operationen och hoppas inerligt att den skall hjälpa. 

När hon är klar så är det full fart att packa väskan och bege sig till badhuset och när jag kommer fram så inser jag att jag inte packat ned badbyxorna... Men skit då! Jag har ju dock mina triathlonbyxor på mig, som jag nyss cyklat i. Jag tvättar dem extra mycket och sen går jag in. Ullis är klar och väntar och snart är hon på gång. Det är rätt mycket folk men jag kör bara lite grand och då det verkar lite lugnare. Det kanske blir totalt 350 meter för mig och jag stressade upp mig lite grand, ibland. Väldigt skönt att äntligen simmat på riktigt för första gången sedan kanske två år. 

Ullis körde på riktigt bra och hon fick hoppa några övningar, på grund av allt folk, men kom ändå upp i lite över två kilometer. 

Jag bastade i några minuter och hörde några killar prata om träning och militären. Jag fick bita mig i läppen för annars hade tiden dragit iväg. Annars är det något jag kan prata länge om. Jag hörde att de inte hade full koll. 

När jag kommer ut så behöver jag bara vänta någon minut tills Ullis kommer och vi beställer sedan hämtmat och äter lite gott och tittar på världens barn. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards