Alla inlägg den 18 oktober 2022

Av Niclas Bernhardsson - 18 oktober 2022 23:00

Tisdag och när lektionerna började närma sitt slut så händer en sak som gör att jag bränner mitt sista krut och jag är helt slut då jag tar stadsbussen mot terminalen. Det är nu inte mycket som kan hindra mig från att gå in på Pressbyrån och köpa lite energi och så blir det. Med musik i öronen så nickar jag på en elev som jag normalt sätt pratar mycket med. Nu är det bara slänga fram godiset på disken, betala och gå ut till bussen. 

På bussen så hejar jag på en gammal elev och med lite godis i munnen så drar jag ned luvan och somnar. 

Väl hemma så hoppas jag att jag kan komma igång men söndagens långpass sitter fortfarande i och skall det bli någon träning så får det nog bli cykling. Ullis kollar upp vad hon skall träna och efter maten så drar vi igång. Jag försöker köra mitt aerobiska pass, på en timme, och kör igång. Det går bra men när det gått runt 20 minuter så händer något med motståndet och jag måste lägga in lättaste växeln och ändå trampa på låg kadens för att inte gå för högt i watt. Så jäkla irriterande och jag måste stålsätta mig för att inte bryta. 

Ullis verkar stark och det sporrar och själv känner jag mig förvånandsvärt bra i kroppen och det är mest mentalt jag får kämpa. Jag kommer dock igenom passet och det blir 70 minuter med upp- och nedvarvning. 

In i duschen och sen blev det lite teve och värmebädd i soffan. Det var allt vi orkade med.

Apropå att sporras av Ullis så är det enormt sporrande att nu börjat blogga igen. Kolla in min länk på sidan eller klicka här: Min träning mot Ironman 2023 (bloggplatsen.se)

Av Niclas Bernhardsson - 18 oktober 2022 08:32

Nu ligger en ny omröstning ute då jag är lite nyfiken på vilka ni är som tittar in på bloggen. Jag väljer att inte koppla den till facebook då jag vill försöka få ett riktigt värde. Så den kommer att ligga ute rätt länge. 

Glöm inte att svara men är det första gången du är här skall du inte svara.

Ha en bra dag!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards