Alla inlägg den 1 oktober 2022

Av Niclas Bernhardsson - 1 oktober 2022 23:00

Lördag morgon och Ullis jobbade över och jag skulle bort till Stensund för att hjälpa till med nedstängningen av campingen. Jag kom upp i bra tid men Felix skulle nog ha bilen så jag tog den lilla hojen och drog i väg. Vid Trosa lands kyrka så kommer jag på att jag glömt husvagnsnyckeln och fick åka hem igen.

Jag hade tänkt att ta ett dopp innan men nu blev jag lite sen men det var rätt få där så jag sade att jag skulle ta ett snabbt dopp .Jag sprang bort till bryggan vid dansbanan och slängde av mig kläderna och hoppade i. Det gick bättre än jag trott och var i runt en halvminut. Riktigt skönt och jag klädde på mig snabbt och joggade bort.

Jag gick bort till husvagnen för att ta fram min trimmer men hinner knappt komma bort förrän det börjar regna och jag går in och väntar och strax efter vräker det ned. Jag känner mig som en skurk som gömmer mig för regnet men inte sjutton kan väl någon jobba i det här ovädret, tänkte jag.

När det lugnat ned sig så går jag bort och som tur var stod alla under ett tak och väntade och jag behövde inte skämmas.

En liten paus mitt i och sedan kom Ullis och strax efter så kom svärfar och hans fru. Jag fick presenter och vi bjöd på kaffe. Trevligt och sedan kollade vi av läget och hjälpte till lite.

Väl hemma så fixade vi lite tacos då Tim och Cilla skulle komma förbi. Jag öppnade ett gäng avokados och mer än hälften var ruttna, så irriterande.

Två gick i alla fall att äta och vi åt gott och jag fick en jättefin tröja. Stort tack.

Efter så blev det lite mys framför teven och sedan somnade vi ovaggade.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards