Alla inlägg den 5 oktober 2022

Av Niclas Bernhardsson - 5 oktober 2022 23:00

Onsdag morgon och givetvis tog jag hjärtmedicinen direkt så nu skall jag vara på banan men det fanns i alla fall ingen kräm för att försöka springa till stadsbussen men det verkade klart bättre än tidigare. I bilderna ser jag att jag tog kort på Telenors kundtjänst då jag skulle ångra ett avtal men man kommer ju alltid på det försent, då de har stängt. Nu kanske jag skulle komma ihåg det. 

På skolan så hinner jag knappt komma in förrän kollegorna undrar hur jag mår. Jag måste sett ut som ett lik igår. Jag förklarar att jag mår mycket bättre och sen kollar jag mailen och jag ser att skolkorten kommit och jag kollar lite snabbt in mig själv och konstaterar att jag faktiskt gått ned lite i vikt sedan kortet togs. Framförallt får jag chansen att plugga på namnen på de elever som jag fortfarande blandar ihop. 

Bra spel i volleyboll och jag kom själv igång bra och bara genom att själv deltaga så lär sig eleverna bättre, det är jag övertygad om. 

Snabb lunch då det var ämnesplanering och vi fixade iordning lite kontroller och det var ett jäkla pyssel. Precis på slutet kommer jag på ett knep men det är så dags då. Jag hittade en pincett i första förbands-lådan och då gick det lättare att få genom snörena. Bra att komma ihåg tills nästa gång...

Sen, efter sista lektionen så blev det en snabb kaffe innan det var dags att bege sig till Alpha och möten med alla idrottslärarkollegor och vi tittade på film och diskuterade den. 

Efter det var det bråttom till bussen och presis utanför möter jag några av mina elever och får höra att jag är den absolut bästa och skönaste läraren och det är lite high fives! :-) Det är en sådan jäkla boost att hela tiden få höra det och jag måste tillstå att jag fått den allra bästa starten men kan önska sig på nya skolan. Dock får man aldrig slå sig för bröstet för livet brukar ha en förmåga att visa sig på andra sidan om man blir för kaxig...  Hursomhelst är jag riktigt glad över mitt nya jobb. 

Jag får vänta lite på stadsbussen och blir lite orolig att inte hinna med nästa buss men det går bra. Jag sätter mig med en annan elev och vi pratar hela vägen hem så någon sömn blev det inte men det kanske var bra. 

Väl hemma blev det mat och sen var det bara att tagga till för ett core-pass med älsklingen. 

Kroppen är dock sliten och jag orkar inte alls så bra som vanligt och jag fuskar en hel del. 

Ullis är dock stark och kör även lite extra efteråt Jag kör en övning och väntar sedan in Ullis. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards