Alla inlägg den 10 oktober 2022

Av Niclas Bernhardsson - 10 oktober 2022 23:00

Måndag morgon och jag pratade med Ullis när jag kliver på bussen och jag sätter mig allra längst fram. När jag avslutar samtalet så hör jag hur det hostas och tittar runt. Sen ser jag att det är den kvinnliga chauffören och hon hostar som om hon har satt i halsen och jag märker sen att hon är jätteförkyld och får dricka te ganska ofta. Men vad f-n! Jag funderar på att byta plats men känner ändå att det är en ganska bra bit fram till henne så det vore ju höjden av otur om jag skulle bli smittad. Hon kör som en biltjuv och jag blir lite rädd men kommer ändå till insikt att hon borde veta vad hon gör och farten gör istället att jag gott och väl kommer i tid till Nyköping och kan gå en bra bit till stadsbussen och behöver bara jogga en liten bit. Skön start. 

Sen hostas det ännu mer på jobbet och jag märker att många blivit förkylda och det är förstås höstförkylningarna som dragit igång. Själv hade jag en liten känsla av någonting i halsen men inget mer. 

Lektionerna går bra och jag kör en orienteringskahoot innan det blir lite lek och leken drog ut på tiden men det funkar det också. 

Jag passade på att ta ledigt för operationen och sen den dagen då vi reser hem från Playitas. Jag hade totalt glömt bort att vi jobbade den nionde januari men det var lugnt. Det är en studiedag och jag får väl, per automatik, läsa in det efteråt. Då borde jag ju i och för sig ha lön men det får bli en annan fråga. Jag vet ju inte vad dagen skall handla om ännu. 

Sen hann jag med en relativt tidig buss hem och nu åkte jag istället åt andra hållet och hoppade av vid Tystberga trafikplats och inväntade Trosa-bussen där istället. Funkade det också och jag slapp stressa vid terminalen. 

Jag kommer fram och ser en gammal elev tokspringa ut då hon nästan råkade sova sig förbi hållplatsen. Hon tyckte det var så pinsamt men då berättade jag om min fadäs för några dagar sedan. 

Väl hemma blev det lite mat och vi försökte få ordning på Ullis träningsprogram som var en invecklad historia men med lite hjälp från både son och en expert i träningsgruppen så lyckades vi få igång det och snart satt vi på cyklarna. Kanske lite sent men det fick bli så. 

Jag körde mitt eget program på en timme och det är jobbigt då det är så enformigt men jag skulle banne mig i mål. Det var förresten på 70 minuter då det är fem minuters uppvärmning och fem minuters nedvarvning. Inspirerat av Nils van der Poel och mitt andra program är på två timmar men det får jag vänta med nu. Förhoppningsvis så kan jag komma upp i längre tider framöver. 

Vi var klara samtidigt och efter duschen blev det Major Svan. Riktigt kul och vi kom i säng lite sent men så kan det bli ibland. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards