Alla inlägg den 9 oktober 2022

Av Niclas Bernhardsson - 9 oktober 2022 23:00

Söndag och det var klart segt att komma upp. Det blev lite sent i natt. Men klart värt det. Man kunde ju ha önskat liiite bredare coverage i och för sig. Nu handlar det egentligen bara om topp tre hela tiden. Det verkar dock som man kan gå in och välja fler kameror på Ironmannow.com. Värt att kolla upp. 

Efter frukosten så ville Ullis träna lite och då var det löpning som gällde. Själv kände jag att jag nog borde spara knät lite och plockade fram mina inlines. Jag låg kvar och bloggade ikapp lite och hängde sen tvätten och fixade iordning lite i hemmet då Ullis kommit iväg. Så hämtade jag då in mina inlines och hjulen var rätt slitna och som jag kom ihåg det så drog de snett sist. Jag tänkte väl att jag skulle komma att krampa efter ett tag och var lite inställd på det. 

Så började jag och det var, som vanligt i början, lite vingligt men snart var jag bekväm och fick upp en bra fart och kände också att jag orken ändå fanns där. Det var ju skönt. När jag kom fram till järnvägsbronsbacken så känner jag att jag inte vågar åka nedför den då den är ett farthinder längst ned och jag vill heller inte bromsa sönder hela bromsklotsen. Så jag tar en omväg och snart är det full fart. Jag möter Ullis lite efter Trosa lands kyrka och vi vänder hemåt och ibland så åker jag lite före och tar en extra sväng men sedan känner jag att det räcker och rullar bara lugnt med Ullis. 

Det blir sju kilometer och en skön start. Kanske kunde kommit igång tidigare förstås med mina inlines men det var varit så mycket i år. Nu är ju säsongen snart över och ingen golf har det heller blivit. 

Väl hemma så blir det en snabb dusch innan vi packar in våra äpplen i bilen och drar mot Äppelblommans musteri. Vi hade missat att boka tid men han lovade att försöka trycka in oss. 

När vi kommer fram så hälsar jag och säger att vi ju är stamkunder och pang så var vi först i kön och han dukade fram stolar och bord. Riktigt rolig gubbe och vi passade på att äta vår mat vi köpt från Piccolino. Det blev en avocadosallad för mig. Efteråt frågade han om allt var bra och Ullis skämtar något om att nu saknas bara kaffet och han drog iväg som ett skott. Aj, f-n! Vi skojade ju bara och jag gick och sade att han inte alls behövde det men det var försent och vi tog lite kaffe efter maten. 

I år var det visst ett äppelår men det har inte märkts hos oss. Vi fick bara ihop 48 kilo mot förra årets 155 kg. Elva boxar blev det i år mot förra årets 37 boxar. Tror jag skrev fel i ett föregående inlägg. Nästan bara en sort i år också så vi får testa att beskära det för det hade vi inte hunnit med sist. Kanske spelade det en viss roll. 

På kvällen tittade på den Tunna blå linjen och provsmakade lite på musten. Den var dock fortfarande varm så den smakade inte lika bra som tidigare men det kan förstås ha berott på värmen. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards