Alla inlägg den 27 oktober 2022

Av Niclas Bernhardsson - 27 oktober 2022 23:00

Torsdag och nog började jag väl känna mig lite bättre i halsen? eller...  Lite segt på morgonen men snart var det bra fart på mig och jag var själv med lite grand och "lekte" på lektionerna. Det är liksom en bra synergieffekt. Genom att man själv är med så visar man hur man skall tänka och jag får själv lite bra, och rolig, träning. Idag blev det pingis, efter första lektionen, och som vanligt så blev det tuffa matcher mot min, som många på skolan säger, adept. Jag fick en duktig spelare att gå med i Nyköpings bordtennisklubb och det känner jag mig riktigt stolt över och jag frågade lite försiktigt hur bra jag var i förhållande till de duktiga i klubben och han sade att jag var bra! :-) Härligt för egot men också en liten funderare på om jag inte borde spela lite mer seriöst och skulle jag spela mer seriöst så är det väl badminton jag borde köra. Tror aldrig jag förlorat en match på 35 år. Den sista gången jag förlorade var nog i klubbmästerkapet i Trosa. Varför slutade man? Sådant har jag tänkt på mycket. Att man som ung bara kan sluta utan att någon vuxen finns där och inte ens kan ställa en enkel fråga. Nu studerar jag för övrigt det också då jag går en kurs i pedagogik i idrott. 

Hursomhelst så skulle Ullis springa lite på Stensund och frågan var om jag vågade springa. Jag skulle höra av mig under dagen och det landade i att jag inte vågade men jag tänkte promenera och sedan ta ett bad med älsklingen. Sagt och gjort men när jag kom hem så var jag så trött så jag lade mig i sängen och åt kräm. Jag åt för övrigt hela dagen så jag var nog inte så himla pigg och kroppen krävde läkande energi. 

Sen ringer "Mora-brorsan" och jag känner att jag är sen och det får fart på mig. Fort och iväg och jag kom några minuter sent. 

Ullis drar iväg och jag går efter. Vid 22 minuter så vänder jag och ringer upp och kollar när Ullis vänder så vi synkar. 

Väl tillbaka så springer Ullis om mig precis på slutet och vi går bort till bastubryggan och hoppar i. Eller hoppar och hoppar... Vi går förstås i och tvingar i oss två gånger. Som vanligt så är det fötterna som tvingar upp en och nästa gång skall jag ta med neoprenstrumpor och se om det kan hjälpa mig att vara i längre. Men 2 gånger 20 sekunder är jag nog i. 

Bra dag trots allt men jag fick en liten eftersläng i halsen vilket oroade. 

   

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards