Alla inlägg den 29 oktober 2022

Av Niclas Bernhardsson - 29 oktober 2022 21:45

Lördag morgon och jag tyckte Ullis sade att klockan var kvart i sex och kände att hon var alldeles för morgonpigg men sedan såg jag att den snart var sju och det var skönt att bara ligga och sträcka ut sig i sängen. Sen blev det fart för idag skulle vi iväg och fira Mona, i Ålberga och tanken var att cykla lite innan så efter frukost var vi snart på cyklarna. 

Ullis körde något klubbpass och jag körde mitt egna aerobiska pass som innebär en timme i 185 watt och utöver det så är det upp- och nedcykling. Så totalt 70 minuter och det passet gjorde jag efter att ha blivit inspirerad av Nils van der Poel. Jag har ett tvåtimmarspass också men där är jag inte riktigt nu. Det här var första riktigt konditionspasset efter min förkylning och nu får jag nog anse mig vara frisk. 

Sen var det fort in i duschen och efter det drog jag till affären för att köpa lite produkter och då känner jag eftersvettningen och jag fick öppna upp jackan. 

Vidare mot Nyköping och vi hann in och köpa en present till Mona och Ullis köpte en för tidig fars dag-present. 

Vi kommer fram och hälsar på alla och fikar gott och beundrar deras nya kakelugn. Riktigt snygg och man blev själv sugen på att installera något. 

Efter besöket så åkte vi hemåt igen men hoppade in vid Pål Jungs Hage och köpte lite saker på Mio och passade på att äta lite på Chop chop och vi hann även med ett besök på Rusta och hejade på Björn och Johanna. 

Väl hemma så åt vi maten, då vi valde att ta hem den, och såg på Bianca. Sen blev det lite Över Atlanten och sist, men inte minst, så blev det En kväll för Iran - kvinna, liv, frihet. Det var gripande och även helt ofattbart hur regimen kan fått härja fritt så länge utan att omvärlden reagerat men det är väl den satans oljan igen. Så fort det finns risk att man själv får negativa effekter så bryr man sig inte. Det känns därför bra att kunna vara en rättvis lärare i skolan för tjejer från Iran.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards