Alla inlägg den 28 oktober 2022

Av Niclas Bernhardsson - 28 oktober 2022 23:00

Fredag och det var lite skräck-tema på skolan. Eller i hela Nyköping förresten. Redan på bussen så kom det in en liten gullig liten tjej men hon skämdes lite över att hon var målad så hon gömde sig och flera av oss på bussen drog på smilbanden. 

Framme på skolan så var det rejält utsmyckat och flera av kollegorna var utspökade och några elever undrade varför inte jag målat mig så jag visade en bild från i tisdags. Med tanke på att jag fick en liten reaktion av färgen så är det smart att inte överdriva. 

På skolan så var det spökbollsturnering så jag fick styra om lite men första lektionen var i hallen och det var full fart med lite allt möjligt men framförallt frisbeefotboll och jag var med lite då och då. 

Sen skulle jag styra om till teori men när det började bli dags för några (!) att försvinna till turneringen så blev det bara två elever kvar... Ojdå! Vi såg klart på en film jag visade och pratade lite om den. 

Lunch och sen sista lektionen som också blev filmvisning och sedan skulle vi ta helg när ett brandlarm gick och det var ju typiskt att vi inte hann avsluta innan. 

Väl hemma så tog det inte lång tid innan vi drog till Safiren och Ullis skulle simma lite och jag drog några längder och det gick bättre än sist men när jag dök efter en leksak, som ett barn slängde i, så känder jag att det spände i bihålorna. Hm, jag får vara lite försiktig. 

Sen tittade jag på Ullis från varmpoolen och såg när hon drog längde efter längd. Sjukt imponerande och det känns som om hon kan simma hur länge som helt. Jag såg också en man som simmade och han simmade som en gud. Det såg inte ut som han tog i men vilket sjukt vattenläge och det blev liksom inga svallvågor fastän han simmade så fort. Jag reagerade på att hans kropp liksom inte bromsades så mycket av vattnet. 

Sen blir Ullis kvar och vi går och bastar. I bastun träffar jag mannen, som simmade så bra, och jag berömmer honom och han säger att han simmat väldigt mycket tidigare och nu hade han högt blodtryck och hade en klocka som varnade om han låg på för hårt. Det var intressant och visade hur viktigt det är att ligga rätt i vattnet. 

På kvällen tittade vi lite på Bianca och på kvällen fastnade jag lite i några videos som behandlade Nils van der Poels träning. Alltid kul att höra vad folk tycker och jag själv blev riktigt sugen på att träna mera. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards