Alla inlägg den 22 oktober 2022

Av Niclas Bernhardsson - 22 oktober 2022 23:00

Lördag morgon och jag kände mig etter värre så jag försökte ringa E-M direkt på morgonen men konstigt nog fick jag inget svar och jag försökte några gånger. Jag fick förstås ställa in morgondagens besök för nu var jag rejält förkyld och man måste förstås vara försiktig med äldre personer. Speciellt när det är en gullig faster! :-) När hon ringer upp så förklarar jag läget och vi skulle höras av senare. Hon hade förresten pratat med en av farmors systrar, om jag inte minns alldeles galet. 

Hursomhelst så röjde vi i alla fall på som planerat och rätt som det var så hade jag skapat en säljtråd, på Facebook och Ullis sålde gamla flipbelts som legat väldigt länge i butiken. Det gick väldigt bra så vi fick fullt upp och hela dagen gick åt till det. 

Sen, när vi skulle laga mat, så slipar jag upp en kniv och den blir väldigt vass och jag råkar slinta och eftersom jag ser hur kniven skär blixtsnabbt in i fingret och vinkeln så blir jag lite knäsvag. F-n! hur mycket tog den, tänkte jag. Jag håller ihop fingret och ropar på Ullis som måste undrat hur allvarligt det var men den skar igenom huvuddelan av lillfingret men såret var fint och jag tejpade direkt och skötte det exemplariskt. Tror det kommer bli bra. Vi skulle äta fläskfilé för övrigt. Gott var det i alla fall och inte så blodigt... 

På kvällen så ser jag att några elever försökt att nå mig och det var faktiskt flera stycken som jag hade missat och de tyckte det var riktigt tråkigt att jag slutat och att de saknade mig. Gulligt förstås och en bra boost då jag känt mig lite hängig. Det sistnämnda är förstås för att jag inte kan träna och har träningsabstinens men det finns även en begynnande oro att kommande operation inte skall gå bra. Jag sög åt mig lite av de fina meddelandena men förstås tråkigt att det verkar lite stökigt. 

Klockan 20.00 var det Primetime och varför inte. Jag började spela lite men det var skitsvårt redan från start och det kändes lite hopplöst men jag lyckades hålla mig kvar men fick offra en livboj. Det var rätt konstig musik men som tur var så var Felix i köket så med hans hjälp lyckades jag få rätt och när han inte kunde så "fuskade" jag lite med hur folk skrev i chatten. Ibland så kan man luska ut rätt svar fastän de försöker luras också. Rätt som det är så är det sista frågan och jag chansar rätt även där. Wow! Det blev hela 10 kronor i vinst och det låter ju inte så mycket men det får nog räknas som ett rätt svårt quiz. 


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards