Alla inlägg den 26 oktober 2022

Av Niclas Bernhardsson - 26 oktober 2022 23:00

Onsdag och som vanligt lite segt på morgonen men sen var man igång och rätt som det är så står jag med händerna fulla av blod och förstår ingenting! :-0 En elev är gullig och låser upp min dörr och jag får skölja av mig och ser att det kommer från såret i helgen. Jag fick för mig att ta bort plåstret imorse och med facit i hand var det för tidigt. Jag fastnade i någonstans och rätt som det var så var det öppet igen. 

Sen får jag ont i ena axeln och det är då jag visar gymnastikövningar och inte heller där vet jag vilken övning som orsakat skadan men den sitter i. 

Sista lektionen och jag ser att det är 20 minuter tills en föreläsning, på skolan, börjar. Jag snabbar mig och tar en dusch och sen får hela skolan lyssna på en fantastisk föreläsning om främlingsfientlighet av docenten Christer Mattsson. Hans namn känner man igen om man läst pedagogik och jag kände absolut igen det och kommer nog läsa några texter av honom i min kommande kurs om idrottspedagogik. Riktigt bra var den men tiden gick en bra bit över utsatt tid och jag springer ned mot bussen utan att veta om det kommer en anslutningsbuss i bra tid. Jag ser att jag sprang i onödan och får vänta en kvart på terminalen. 

Jag ser att jag fått en plats på coren och tänkte först boka av men då jag går på bussen känns det faktiskt riktigt bra så jag struntar i det. Jag kanske är frisk! tänker jag. 

Så bussresan hem och när jag yrvaken vaknar så känner jag mig sjuk igen och det är så irriterande! Jag kommer hem och säger att jag måste boka av och Ullis påpekar att det är lite sent för det och jag ser på klockan att den tickat över 18:00. Ajdå! Jag bestämmer mig att gå med och försöka och Ullis ville gärna ha sällskap. 

Jag körde medvetet lite lugnare men det är svårt att ta det lugnt då Carina peppar på. Några övningar körde jag inte ända in i kaklet utan fuskade lite. Tror det var smart. 

Sen hem och vi hann prata lite med Johanna innan vi drog vidare. 

Väl hemma blev det lite mys framför teven och hyfsat bra i tid i säng. Bra dag trots allt! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards