Alla inlägg den 14 oktober 2022

Av Niclas Bernhardsson - 14 oktober 2022 23:00

Fredag och återigen så gick det lite för långsamt till Nyköping så jag klev lugnt av vid centralstationen och tog sällskap med en elev. 

Väl på plats så fick jag lite panik då jag inte hittade stämpelkorten men jag hann precis och givetvis var rektorerna där som säkert trodde att jag var sen till jobbet då jag sprang förbi dem och letade efter mina stämpelkort som låg inne på skolan, på min arbetsplats. 

För att eleverna skulle hinna med så joggade jag bort till Ekensberg, stället där de skulle orientera, så de som ville komma iväg tidigt fick chans till det. 

Några blev lite sena men jag hade en kollega som också hade orienterande elever som hade lite koll. 

Jag gick tillbaka och förberedde för nästa klass och återigen så joggade jag bort och många elever ville komma iväg tidigt så det blev ett stort gäng och nu var det några som kände för en lång och svår bana. 

Efter det blev det lunch och jag åt tillsammans med en supertrevlig elev som ofta äter med mig. Han är så trevlig så man blir bara så himla glad och jag är så himla glad över att vara på Nyköpings högstadium. Jag har varit på så många ställen och det har alltid varit bra men det här är något extra. Så kul!

Sista lektionen och nu blev det kartpromenad och tyvärr hade jag glömt glasögonen så jag klantade mig lite och eleverna fick jobba hårt då jag inte såg kartan så bra. Det får jag ha i åtanke då jag bedömer dem. 

Hem och Ullis hade redan tränat så det blev lite slappande på soffan. 

Efter det så röjde vi lite på tomten och fixade sedan lite god mat. 

Jag fick till ett litet cykelpass och det var jag imponerad över själv då jag som vanligt blev seg på bussresan hem. 

Sen var det skönt att slappna av lite i soffan.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards