Alla inlägg den 2 november 2022

Av Niclas Bernhardsson - 2 november 2022 23:00

   Mycket händelserik dag men ändå blir det bara allmänt och träning som kategoriseras och apropå kategoriseras så hittade jag några bra sidor om Ironman och jag länkade två av dem på min sida. Det var Desireés och Davids vägar mot Kona och de var klart inspirerande. Jag måste sen passa på att kolla in de andra sidorna också, det kanske inte har hänt så mycket på dem sidorna men givetvis måste jag tipsa om min kära Ullis sida, hon har börjat blogga igen och är det någon som kan inspirera mig så är det hon. 

   Det började ganska snabbt efter att Ullis gick, jag måste ha vaknat då hon startade bilen och skrapade rutorna. Sedan låg jag kvar ett bra tag men snart blev det fart på mig och jag kollar runt lite på nätet. Sen, när jag är inne på min universitetssida, så ser jag plötsligt att nästa examinationsuppgift skall vara inne redan den nionde november och jag som inte ens är klar med den nuvarande uppgiften. Jag kände mig inte alls stressad över den uppgift jag håller på med för jag hade i princip gjort klart allt och den skulle vara inne den femte. Nu blev jag däremot mycket stressad för det var samma typ av uppgift på förra kursen som gjorde att jag hoppade av den. Uppgiften gick ut på att man skulle filma en tränare och hur denne agerar mot sina adepter och skulle jag välja löpning så är ju jag den enda i kommunen, tror jag. Efter att ha skrivit en fråga i kursen så ser jag dock att en person frågat om man fick filma sig själv och det var visst okej fast det inte var så det var tänkt egentligen. Det underlättade ju massor och skulle jag filmat en tränare som hade hand om barn så ställer ju föräldratillståndet till det en hel del. Men vad skönt, tänkte jag. Jag kände att jag nog borde få godkänt på min nuvarande uppgift och skickade in den, tre dagar i förväg. 

   Sen passar jag på att packa ihop en bok jag sålt på Studentapan. Det var en bok som egentligen var på väg mot soptippen för den kändes i princip osäljbar. Typ lite omodern fastän den var ganska ny och obläddrad. Anledningen var att tekniken snabbt springer ifrån oss och det handlade om att filma med systemkamera men tydligen blev den såld och det var ju kul. Sen råkar jag av en händelse tänka på mina låtar och hur svårt jag har att hittat en samarbetspartner. Då Jocke levde så var det ju naturligt att samarbeta med honom men av olika anledningar blev det mycket sällan och mer en frustration. Så jag kommer på att jag ju faktiskt kan söka på nätet och varför inte Facebook och mycket riktigt fanns det en sida där textförfattare efterfrågades och jag skrev några rader och det dröjde inte många minuter tills jag fick svar. Jag skriver inte här och nu vem som svarade men efter ett tag så skriver killen "Vänta nu...Niclas Bernhardsson...som i Enklare Sport?" Ha ha, det var kul och det visade sig att han var en gammal kund till mig och efter att ha kollat upp hans skills, då jag inte vill jobba med vem som helst, så kände jag att det var helt rätt och jag tänkte skicka en låt. Den jag först tänkte skicka var Ulrika Lovisa men den ville jag ha clean och alltså bara rösten och melodin men inte hittade jag den. Nåja, det var bara att sjunga in den och och innan man är igång så låter man ju för jävlig men det struntade jag i. Jag sjöng in den ganska snabbt och skickade och var nästan otålig på om det kan bli något men efter ett tag så fick jag svaret att han inte han kolla in den förrän imorgon. Asch då! Men har jag väntat i över 30 år så kan jag gott vänta någon dag till. 

   Efter det så passade jag på att slipa lite i lilla hallen och då jag inte ville förstöra dammsugaren så fick Felix stå med en fläkt och blåsa ut dammet. Det gick bättre än väntat och det kändes smart. Jag hann även ringa om servicen till husvagnen men han lät inte jättebegeistrad och jag kände att jag ju faktiskt kan kolla på det själv innan. Om inte jag fick ordning på det så skulle jag ställa av den hos dem nästa vecka. Efter det bytte jag försäkringsbolag på gamla bilen och jag sparade typ in 70 % och det var ju skäl nog. Folksam undrade varför jag bytte men det blev inte så mycket tjafs och det är ju skönt. Det var ju väldigt mycket billigare så man kanske skall titta på fler försäkringar... 

   Just ja! När jag kollade vem det var som gillat inlägget jag skrev om textförfattare så stod den killen på ett par inlines på sin profilbild. Ah, det var ett bra tecken på att jag hittat rätt. Ha ha!

   När Ullis kommer hem så säger hon att E-M fyller år och jag planerar att ringa lite senare men först är det mat och snart så skall vi till träningen. Min ork har börjat gå ur mig och jag blir segare och segare så det blir en utmaning med träningen men jag försöker få igång mig men det känns som Ullis springer bort mot träningen och jag går. Precis när vi börjat gå så kommer Johan A förbi på hojen och jag får tyvärr säga att vi inte hinner prata då vi skall bort till gymmet och han förstår. Lite kul att han hade vägarna förbi. 

   Väl på plats så kommer man snart igång med stämningen och nu bytte Ullis och jag plats och förhoppningsvis skulle det väl bli svalare än sist men de hade cyklat bra på passet innan så värmen försvann inte och vi var heller inte orörliga. Tufft pass men det gick bättre än väntat och jag kände mig nöjd. Jag ser att Ullis är riktigt stark men det är inte så förvånande. Hon har hållt igång med coren och det är nog bra. Det gjorde vi nästan hela 2019 och det gjorde att jag var riktigt stark på Ironmanloppet i Kalmar på hösten. 

   Väl hemma så blev det lite te och sen inser jag att det är för sent att ringa så det får bli imorgon. Bättre sent än aldrig, eller hur E-M? :-)


   


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards