Alla inlägg den 24 november 2022

Av Niclas Bernhardsson - 24 november 2022 23:00

Torsdag och det blev återigen en dag hemma och det börjar luta åt att jag stannar hemma hela veckan faktiskt. Idag hade jag bokat in däckbyte och fastän jag är förkyld så måste jag nog fixa det för det var jäkligt svårt att få tid och nu verkar det faktiskt gå att åka in om man är lite försiktig. Så jag lät tiden stå kvar och jag behövde ju inte anstränga mig. 

Sen ser jag att min nya mobil har kommit och då börjar det förstås att klia i fingrarna och jag funderade på hur jag skulle göra.

Hursomhelst så blir det återigen lite låtskrivande och förstås instruktioner till skolan. Sedan hann jag titta på lite fotbolls-VM och det är med ambivalenta känslor. Att Sverige inte är med spelar faktiskt mindre roll då det är fin fotboll jag vill se men det är ju mindre roligt att situationen är som den är i Qatar och jag vill gärna kunna påverka. 

Efter det så startade jag upp bilen och åkte mot Nyköping och jag satte mig ned och väntade och försökte hålla mig undan. Tyvärr var sommardäcken slut men jag gjorde upp med dem så att de sätter på nya däck till våren. Det är ju inte så man skrattar men vi hamnade inte över tio lakan iaf. Kommer aldrig glömma senaste servicen som gick på över 17 tusen. Det är ju inte klokt. Nåja. Det var skönt med vinterdäck och jag åkte hemåt och det kändes så pass bra så jag skrev till Ullis att jag ändå ville hämta mobilen och hon hängde på. 

Väl på plats så gick det smidigt och jag förklarade att jag var trogen iPhone men att Zlatan gjorde att jag ändå provade Samsung ett tag. Som Allan, säger säljaren bredvid. Va, säger jag och förstår strax efteråt att han menade Haaland och vi skrattade. Den mest kände Allan är väl Allan Edwall, säger jag men de är för unga och fattar ingenting. Jag försöker med att han kanske mest är känd som luffaren i Rasmus på luffen och varit med i många andra Astrid Lindgren-filmer och då är de med. Jag inser nog att han redan var död när de föddes.

Hem och väl hemma så var jag rätt slut och vi fastnade i soffan och såg på ett avsnitt av Snabba Cash innan vi slocknade. Jag kollade inte ens klart på fotbollen som inte var riktigt färdig. 

Nu är jag så jäkla sugen på att komma igång igen så det är inte klokt. Kanske kan det bli lite träning på söndagen, det hoppas jag på. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards