Alla inlägg den 17 november 2022

Av Niclas Bernhardsson - 17 november 2022 23:00

Torsdag och idag tog jag bilen för att snabbt kunna komma hem och vidare mot Stockholm, tillsammans med älsklingen. Idag var det en mysig dag med både god mat på Scarpetta och sedan opera på Kungliga operand då Trollflöljten väntade. Jag var väldigt förväntansfull och hade svårt att koncentrera mig men lektionerna gick ändå bra och jag fick till lite pingis med "min" talang. Idag var han lite arg då han, trots bra spel, ändå inte lyckades vinna men han fick ett set i alla fall. Sedan blev det i och för sig en miss då han missade lite på sin kommande lektion men det skyller jag på missförstånd med en annan lärare. 

Avslutande lektion och den var det också bra drag på och nu var det mycket gymnastik och fantastiska prestationer. Samtidigt fick jag ett trevligt sms från en gammal elev som var supertaggad på att slå mig på kommande Hitta-ut! Dream on, svarade jag! :-) Fast blir jag slagen så är det förstås bara att gratulera men Ullis och jag kommer bjuda upp till kamp. Ha ha!

Väl hemma så var det bara att ta på sig lite fina kläder och snart var vi på väg uppåt. Rejält kaffesugna så hade vi det i åtanke men Ullis var sugen på kaffe i City så vi körde mot Kungliga operan och försökte hitta en bra plats att parkera på. Det blev i parkeringshuset, vid Gallerian och sedan knappade jag in Espresso House, då jag ändå hade abonnemang där. En snabb kopp där och sedan traskade vi mot Scarpetta by Ingrosso och på vägen dit så börjar snön att fall och en anings ymnigt faktiskt. Vi checkade in och fick plats. Trevligt personal och allt var mysigt. Det blev ett litet glas Richard Juhlin till en Carbonara och sedan en god efterrätt och kaffe. Lite sådär lagom!

Sedan gick vi mot operan och vad maffigt allt var. Vi fick lite förhandsinfo vid Guldfoajén och sedan väntade vi in för att kunna gå in. Vi hade plats allra längst fram och valet hade stått mellan Hovlogén eller allra längst fram. Det var 50/50 då jag valde platser men jag var nöjd med valet och man kunde se när på alla musiker där vi satt. 

Så var allt igång och det började med att några av aktörerna sprang förbi mig och Ullis och man fick panik. Det var ju ingen plats där och jag visste inte om jag skulle ställa mig upp eller bara försöka skjuta tillbaka knäna. Det var något mellanting och jag ville ju inte förstöra allting. Man fick typ en sekund på sig att bestämma sig hur man skulle göra och pulsen gick upp. Rolig start och sedan var det högt tempo och det var mycket humor. Man kom på sig själv med att le och bara insupa allt. 

Ullis och jag fick absolut mersmak och nu börjar vi redan se fram emot nästa tur till Stockholm. 

Tack, älskling för en underbar present och det blev ett minne för livet! :-)

         


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards