Alla inlägg den 6 november 2022

Av Niclas Bernhardsson - 6 november 2022 23:00

Söndag och idag skulle vi få besök av gulliga faster Els-Marie och Leif så vi försökte komma upp tidigt men det var segt efter festen igår. Visserligen så drack vi ingenting men det blev lite senare än normalt och en hel del godsaker. Vi hann röja någon timme och sedan så kom dem och jag hade varit och köpt lite fikabröd. Riktigt trevligt och Leif köpte lite prylar i butiken och sen spelade jag min gamla låt Ulrika Lovisa för dem. Det är nog min bästa låt men den måste ju produceras på rätt sätt för att komma till sin absolut bästa rätt. 

När de hade åkt försökte vi komma igång och vi tänkte springa i Stensund och bada efteråt men vädret lockade inte det minsta men då Ullis var sugen på att springa och jag var sugen på att bada så lyckades vi pusha varandra så det blev både och. Först skulle vi springa och det var nästan som en ångestresa och innan man var igång var det riktigt tungt men så släpper det som det brukar. Det var verkligen som två skilda världar om man jämför början på passet mot slutet. Ganska snart kändes det helt okej och i mitten på passet var det riktigt jäkla nice. Sen fick man börja kämpa lite på slutet och när vi var klara var det bara att pumpa in adrenalin och liksom bestämma sig. Ullis hade innan bestämt att hon inte skulle bada och några bekanta hade sagt att det var riktigt kallt. Jag hann dock inte ens få av mig kläderna förrän hon var i vattnet och hon var riktigt taggad. Själv hade jag plockat med mig neoprenstrumpor då jag fryser så jäkligt om fötterna och kanske tycker en del att det är fusk och det blev ju också en jäkla skillnad och nu kunde jag vara i lite längre och det blev heller ingen panik om fötterna. Inte alls faktiskt. Det blev två dopp även för mig men det kändes nästan kallare den sista gången. 

Jag hade bara en handduk och en specialhandduk på mig, då vi åkte hem. Det fungerade så bra så men lite skum känsla att sitta halvnaken i bilen. 

Väl hemma så traskade vi snart till affären och storhandlade och efteråt blev det både teve och plugg för mig. 

     

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards