Alla inlägg den 4 november 2022

Av Niclas Bernhardsson - 4 november 2022 23:00

   Fredag och vad hände egentligen med mitt lov? Dagarna bara sprang iväg och nu får man ta tillvara på helgen. Jag inser också att jag glömde att pausa mitt busskort och det var ju typiskt när man var lite långledig. Det är dessutom Felix som har tagit hand om det då han köpt i sitt namn på nätet och nu hade han dragit till jobbet.

   Jag kollade först upp husvagnen om det verkligen läckte och jag såg fortfarande tendens till att det läcker i värmesystemet och det kändes ju tråkigt så jag åker nog inte med husvagnen i nästa vecka. Bara hoppas jag hinner ställa av den innan jag börjar jobba. Sen krattade jag upp lite löv men då gäller det ju att jag hinner plocka upp dem innan det börjar blåsa nästa gång för blåst har det gjort. Hela paviljongen har rört sig och då har vi ändå förankrat den och den lär stå stadigare än löven gör. Jag passade på att packa ihop vår slackline och när jag ringde Ullis så visste hon redan om det för jag hade stått framför kameran så hon hade sett allting. Vi har en sådan där säkerhetskamera som filmar det som händer på gården. 

   Efter det så kollade jag på lite torktumlare och frågan är vilken men skall välja. En som är billig och bra eller en dyrare som man kan koppla ihop med Home Connect? Frågan är varför man skulle vilja det förresten? Så man ser när det är klart och kanske kan ligga i sängen och starta så man har varma kläder då man stiger upp? Jag hittade i alla fall en som hade ett överkomligt pris och dessutom fått sjukt många fina recensioner. 

   Sen skickade jag till min eventuella samarbetspartner och vi rätade ut en del frågetecken och nu, när jag vet lite mer, så fick jag lite mer att fundera på. Jag är dock positiv och är sugen på att köra men det blev som sagt var nya saker att fundera på. Som vem som skall sjunga och i vilken genre jag skall ha vissa låtar i och så vidare. Samt förstås vilka låtar jag skall börja med. Jag har ju skickat en liten demo men det kommer ju att kosta lite så det är ju viktigt att den faktiskt blir bättre än den jag och Jocke gjorde. 

  Efter det så drog jag ned och väntade in Ullis som var hos massören, Monica, så stod jag och utanför och väntade då jag inte ville störa frisören bredvid. Hon som hade de gulliga hundarna. Rätt som det var så ser jag frisören stå i fönstret med sina hundar och de hade visst sett mig och var superlyckliga så hon vinkade in mig. Jisses så glada och hon hade visst inte kunnat jobba då de höll på att riva allt. Det blev lite gull med hundarna och snart kommer Ullis ut och är riktigt nöjd. Monica kan sin sak. 

  Ullis och jag åker sedan och äter lite och jag hade tagit lite kräm innan då det inte var bestämt att vi skulle äta lunch men jag var ändå riktigt hungrig. Jag tar en avocadosallad och Ullis tar en cheasarsallad och det är jättegott. Min mat försvann direkt och det var nästan som om jag fick för lite. Jag får ta några kycklingbitar och sedan kaffe på det. Vi hinner knappt åka därifrån förrän vi känner att vi kanske måste på toan. Men vad nu då? Det liksom jäser i magen och nu skall vi ju springa i skogen. Vi startar och magen blir som en uppblåst ballong och jag känner mig som en höggravid kvinna men det går ändå bra att springa och det blir totalt 48 minuter och faktiskt ett av de bättre passen men vad har hänt med magen? Sen har jag magknip hela kvällen och jag drabbades absolut hårdast och i vanlig ordning kunde jag inte låta bli både vindruvor och nötter. Lite lättare matförgiftning kanske och jag fick även gå upp några gånger på natten. 

   Vi såg lite på teve sedan och det blev även Nattryttaren. En hemsk serie om den där hästägaren norr om Stockholm som förgrep sig på unga flickor. Det är nästan så att man inte vill se den samtidigt som den är väldigt bra. Det vänder sig lite i magen och det sistnämnda hade jag redan nog av. :-) 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards