Alla inlägg den 16 november 2022

Av Niclas Bernhardsson - 16 november 2022 23:00

Onsdag och nu var det dags för första simningen och frågan var väl om alla kom ihåg det. Nä, tyvärr så var det några som missade det och nu gäller det att inte fler missar framöver. Det blev i alla fall bra och jag hann köra några övningar med några men det var svårt då jag inte var i vattnet. 

Sen tillbaka till skolan och nu blev det bråttom då min andra lektion snart skulle börja. När jag kom fram så stod de och väntade och det var lite stressigt men jag lyckades få koll på allt och vi startade någon minut över utsatt tid. Tyvärr var jag riktigt dåsig efter badhuset och orkade inte riktigt visa hur man skulle utföra vissa saker. Skumt! Då jag stod på händer så bara rasade jag och de måste ha undrat vad som hände. 

Sen var det full fart och efter sista lektionen så skulle jag tillbaka till badhuset och hjälpa till. Det var kul men lite synd att jag bara kände igen två elever, varav jag hade den ena. 

På bussen hem så började jag känna av lite i halsen och frågan var om jag började bli sjuk. Väl hemma så landade jag lite och frågan var om jag skulle boka av och då plingar det till att jag fått en plats. Ojdå! Det visste jag inte och rätt som det var så var det försent att boka av så jag packade väskan och följde med Ullis. 

Efter att ha hälsat på lite folk så var det bara att trycka på klockan och hoppa igång. Jag fegade lite men det hjälpte inte utan jag fick kämpa järnet och ibland så undrade man vad som tagit åt ledaren. Jisses vad jobbigt det var och man stod på armarna i typ fem minuter och snart skrek det i musklerna och där och då ville jag inte vika ned mig men frågan var om jag inte skulle få äta upp det om några dagar. 

På något sätt så kom man igenom passet och snart var vi på väg hemåt. Det blev en snabbis in på affären och sen hem till teve-soffan. Vi kom dock i säng rätt snabbt då morgondagens Stockholmsbesök väntade. Ullis hade bokat in restaurang och opera och som man längtade!

Lite obalanserad i sinnet bara men kanske var man lite slutkörd bara. Jag orkar ju inte lika mycket och två hårda dagar i rad nu. Det skall bli skönt med lite avkoppling!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards