Alla inlägg den 11 november 2022

Av Niclas Bernhardsson - 11 november 2022 23:00

Fredag och idag skulle jag och Ullis uträtta ett ärende i Nyköping och det var för en god sak, det kändes bra. Efter några roliga, men intensiva, lektioner så satte jag mig svettig och ringde Ullis. Hon var hemma men åkte då jag ringde och jag väntade in henne. 

När hon kom så mötte jag upp henne och sen fixade vi med den goda saken. Det var lite klurigt men vi löste det bra. 

Sen bytte jag om och vi drog iväg och sprang en runda vid Ekensbergsspåret och vi chansade lite och kom ut på en längre runda men Ullis hade redan sprungit där en gång och hade koll. Jag tyckte det var riktigt jobbigt men hoppades att det skulle släppa men det gjorde inte riktigt det och på slutet var jag riktigt, riktigt trött och orkade inte springa en meter extra. Ullis däremot fortsatte lite till. Jag såg några elever till mig och jag ropade att Ullis var min fru och eleverna var så gulliga och tyckte vi passade bra ihop och de undrade hur länge vi varit tillsammans. -I trettioett år, svarade jag men det fick de inte riktigt in. Vi skrattade och pratade en stund innan vi önskade varandra en trevlig helg och Ullis och jag gick och duschade. 

Efter duschen så åkte vi till stan för att äta men vart skulle vi? Vi frågade en kvinna var de bästa salladerna fanns och hon var snäll och rabblade upp några förslag men efter att ha kollat runt lite grand så ser vi nyöppnade Bastard Burgers och varför inte? Vi gick in där och snart hade vi beställt. Riktigt gott!

Vi åkte sedan hemåt och lite senare, på kvällen, så ser jag att det hänt lite i min kurs och först ser jag att vi blivit tilldelade grupper och personer som man skall ge feedback och jag själv fick förstås en person som skall granska mig. Ganska omgående ser jag också att jag fått betyg på den första examinationsuppgiften och sådant är ju alltid spännande. Skall jag få godkänt eller inte? Jag vågar knappt kolla men.... det är grönt! Det borde väl betyda godkänt? tänker jag. Jag kollar vidare och ser att det står VG! Yes! vad kul! Det är jag inte så bortskämd med. 

Jag jobbade sen några timmar med min nästa uppgift och den skall vara inne nu på söndag. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards