Direktlänk till inlägg 13 november 2022

Fars dag

Av Niclas Bernhardsson - 13 november 2022 23:00

Söndag och idag var det dessutom fars dag och med så snälla barn så räknade jag nog med att bli uppvaktad men jag ville inte ta ut något i förskott. Dessutom tycker jag det är lite pinsamt att bli firad men det är annorlunda med famijen. Det känns klart bättre. Först skulle dock jag och Ullis träna, om det nu skulle bli något firande men det kunde jag utläsa mellan raderna. Vi åkte ut till Stensund och jag försökte skaka liv i kroppen och det var väl bara att börja. Det var återigen lite segt i början men jag vet ju att det brukar släppa och faktiskt bli ganska bra fart efterhand. Visst släppte det men inte så mycket som det brukar utan jag fick kämpa lite från början. Sen blev det lite bättre men jag låg hela tidern runt 15-20 slag över Ullis. Hm, det är ju kul att hon är vältränad men inte fasicken skall jag ligga så långt över! tänkte jag. Vår maxpuls skiljer runt 6-5 slag i minuten och det är klart att hon är mer vältränad nu men ändå. Det blev ganska precis 50 minuter och helt enligt plan.

Ullis hade typ bestämt att det inte skulle bli bad men jag verkar känna henne bättre än hon gör själv så jag räknade med att hon skulle hoppa i och mycket riktigt. När vi närmar oss bilen så undrar jag förstås hur hon skulle göra och hon skulle absolut bada, ingen tvekan. Härligt! :-)

Det är lite folk vid badet så vi går bort till bastubryggan och snart är vi i och jag kämpade lite och klarade runt 20 sekunder första gången och sedan kanske 23 sekunder andra gången. Fortfarande för kort för att imponera på några riktiga kallbadare men det blir hela tiden längre. 

Sen hemåt och nu hörde jag att Tim och Cilla var på gång och Ullis och jag hann precis få i oss lite att äta innan de kom och jag blev firad. Felix var också med på uppvaktningen och det är första gången en svärdotter firat mig, det var trevligt! :-)

Efter det så fick jag kämpa lite med en uppgift som skulle vara inne idag men det gick fort. Så fort så jag undrade om jag missat något men klockan 19 så lämnade jag i alla fall in. 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards