Direktlänk till inlägg 10 maj 2023

Milan i milan

Av Niclas Bernhardsson - 10 maj 2023 22:00

Onsdag och efter två bra lektioner så var det full fart med att planera men jag tyckte mest att jag stökade till det så det var nog lite väl många saker igång samtidigt. Jag får ta tag i det senare men jag lyckades i alla fall göra klart alla frågor till ett kommande teoriprov. Tyvärr gjorde jag det i min privata google-anslutning så vi får väl se om jag kan föra över det senare. På idrotten så tjatade Pingis-John sig till en match och halv ofokuserad så fick jag bita i det sura äpplet då han var riktigt taggad idag. Attans! 3-2 till honom.

Väl hemma så var det cykelträning på agendan och Ullis körde på så in i helsicke! Jäklars vilken fart. Hon skulle köra tre mil och sedan springa en bit. Jag kom igång lite senare och körde lite längre tid på cykeln så jag hoppades att hon inte skulle springa klart då hon ville bli hämtad. 

Jag cyklade på och pulsen verkade hoppa upp och ned men jag misstänkte att det mest var strul med överföringen, då jag körde med ett separat band till zwift. Min vanliga pulsklockan fungerade nog som det skulle. Ungefär i mitten så kände jag mig riktigt slut men pulsen indikerade ju på att absolut inte skulle ha några problem att köra minst dubbelt så länge. Det gällde dock att förhandla med kroppen hela tiden och hjärnan vann. 

Av cykeln och in i bilen och jag lade en filt över sätet då jag eftersvettades. 

Ullis hade sprungit sjukt fort också och var riktigt nöjd. Jag skulle absolut inte klarat av det tempot så det är högst tveksam om jag skall kunna springa ikapp henne på Ironman som sist. 

Sen var det Milan och det skulle bli spännande men när jag slår på teven så har Inter redan gjort mål! Men vad f-n! Det har ju bara gått några minuter och jag spolade tillbaka och försvararen borde kunnat gjort det bättre. Sen blir det ett mål till av Inter och de kläddes ju av för det mesta. Nä, det var ingen höjdare igen och jag ångrade mig igen att jag var uppe och kollade. Eller ångrade kanske var fel ord för det fanns absolut bra saker att titta på. Dock var det surt då jag hejade på Milan men man kan säga att de åkte in i milan. 

 
 
Ingen bild

Frugan

12 maj 2023 10:41

Springa ikapp kanske du gör om du ligger efter, men snälla jag kommer inte låta dig varva mig ❤️

 
Ingen bild

Maken

16 maj 2023 10:32

Ha ha, jag menade förstås varva dig men i år vete tusan! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 11 maj 23:00


Lördag morgon och jag satt lite och fnulade på lite saker att ta upp till nästa års TUB-lopp. Det här var ju roligare än man hade trott men kanske också mer jobb än man hade trott innan.  Jag passade på att plugga lite innan jag fick ett ryck och b...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 10 maj 23:00

Fredag och det var lite småsegt att åka till jobbet när de flesta andra var lediga. På skolan så hade jag fått en uppgift att få lite ordning på innergården och snart nog var jag igång. Jag förbannade det faktum att jag glömt kepsen hemma för solen s...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 9 maj 23:00

Torsdag och jag var ensam hemma då Ullis jobbade. Som vanligt så är kaffe det viktigaste och jag släpade mig upp rätt tidigt och satte på det och sedan bullade jag upp i sängen och började att jobba lite med saker att ta upp på vårat uppföljningsmöte...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 8 maj 23:00

Onsdag och när jag hade någon lucka så fortsatte jag att lägga ut bilder och det något vi verkligen måste ändra på till nästa år. Ja, att fördela ut uppgifter alltså men det var som sagt var ny mark för oss. Blir spännande att höra om mitt jobbförsla...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 7 maj 23:00

Tisdag och när jag fick en lucka så var det lite efterjobb med loppet. Det var intervjuer med ÖSP, resultatrapportering och lägga upp lite bilder. Jag bad förresten journalisten att ta ned min inverkan och absolut ingen bild då jag var sjukt trött på...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards