Alla inlägg den 29 maj 2023

Av Niclas Bernhardsson - 29 maj 2023 23:00

Måndag morgon och nu, så här mot slutet av terminen, så var det skönt med en lugn morgon. Det kändes som jag hade bra koll men visst irriterade strulet med mitt teoriprov. Det som jag haft så lång tid att få till.

Första klassen så var jag tvungen att övervaka några som skulle skriva provet och sen var det bara att hålla tummarna att de andra skötte sig. 
Sen kom sista lektionen och jag känner mig jättelugn när någon elev säger något om orienteringen och en snabb koll visade att de inte hade kört den. Ahhrrg! Diverse specialdagar och prao hade gjort så jag missat dem och jag fick styra om snabbt. 
Pust! 
Sen möte och jag hann faktiskt med en bra buss då jag kunde gå fem, sex minuter innan. 
Väl hemma så ser jag, då jag går utanför tomten att jag missat en hel lång gren på det sista äppelträdet jag beskar. Det får jag dock ta senare.

Efter maten så blev det lite hjärngympa då jag skall skriva mensaprovet imorgon. Det blir andra och sista försöket då jag fick 128 sist och det krävs 131 för att komma in. Förra gången jag skrev var nog för minst tio år sedan och då jag skrev det tre dagar efter blodgivning så tänkte jag köra B-provet nu. Med bättre förberedelser. Nya fräscha glasögon och jag tänkte till och med träna innan och plocka med mig koffeintabletter. Hursomhelst så hade jag hållt igång skallen bra på slutet och imorgon är det alltså dags. Vän av ordning kanske undrar varför och det är egentligen en alltför komplex fråga då det blir väldigt individuellt och personligt. Kanske går jag in på det imorgon. 
Det blev en tur på cykeln i alla fall och jag körde mitt vanliga pass på 70 minuter. Det kändes bra och den marginellt högre pulsen kan nog förklaras med att jag helt enkelt körde lite hårdare i början innan funktionen med automisk watt kickade in. 
Vi avslutade med att titta lite på teve men kom i säng hyfsat tidigt.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards