Alla inlägg den 19 maj 2023

Av Niclas Bernhardsson - 19 maj 2023 23:00

Fredag morgon och jag låg i sängen med lite kaffe och spelade schack. Lite lätt inspirerad av en duktig kille på skolan och jag vann två matcher i följd, dock på lite måttlig nivå. Lite skönt att jag lyckades krångla mig ur svåra situationer i bägge matcherna dock. Det var för övrigt botarna Emir och Sven på chess.com. Sen blev det däng mot nästa bot och jag tyckte det var läge att komma upp och göra något vettigt. 

Det blev lite trädbeskärning och rätt som det var så var Ullis hemma och efter lite att äta tog vi tag i packningen och sedan ville vi träna. Det var egentligen ett riktigt långpass för Ullis, på schemat, men det förhandlades ned lite men jag hittade en bana som ingen av oss hade kört. Det var the Pretzel och den var på hela 1335 höjdmeter och 72 kilometer. 

Efter lite strul med Ullis uppkoppling så kom vi då iväg och det var bara att gneta på. Lite jobbigt då det var brant och man inte kunde växla ned mera. Det innebar att man fick ligga på lite. 

Det gick dock bättre än man kunde tro och snart var det bara att susa nedför sista långa backen och nu rullade kilometerna in. Tror vi stannade på prick tre timmar och jag hade förbränt över 2300 kcal. Sen sprang jag och köpte lite gott till kvällen för nu var det Masked Singer och som vanligt så missade vi lite. Återigen så var det personer man inte hade koll på och det förtar ju lite av det roliga. Men väldigt länge så var det alltid personer man hade full koll på så kanske börjar det sina på vilka som tackar ja. 

Imorgon skall vi åka till stan och bo på hotell med brorsan Peter och hans fru Anette!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards